Cumartesi, Mart 26, 2005

Beni düsün Unutma ...

...

ve yine Yalcin´a tesekkürler, bi siirden dolayi ...




....

Ay dogarken bir sögüdün ardindan,
Göl yüzünde sisli bir esintiyle,
Aksamin gögsüne hüzün serperek,
Ve yagmurdan geceye
Cicekli perdeler cekerek,
Beni düsün...
Beni düsün, unutma...

En umarsiz, en mutsuz gününde,
Bagrina bir yumruk cökeldiginde,
Ve daglarin mazlum atesi,
O güzelim saclarina,
Cayir-cayir yanip ulastiginda,
Beni düsün...
Beni düsün, unutma...

Beni düsün bir kavganin icinde;
Helal bir ekmegin pesinde...
Ve kurtlardan arta kalmis yüregimin,
Can cekisen o son parcasini da
Sana sakladigimi bil!..

Bil ki haykirircasina,
Bu esir gövdemi yakarcasina,
Kavusmak icin o serin bagrina,
Atesten bir yol ariyorum...

Kar yagarken mor daglarin ucundan,
Sol yerine sessiz bir iniltiyle,
Yastigin yüzüne yaglar dökerek,
Ve aksamdan gizlice bir ah cekerek,
Beni düsün...
Beni düsün, unutma...

Kan kizili bir gelincik seherinde,
Sirtima kahpe bir hancer indiginde,
Ve bu gencecik ve bu hemencecik ölüm,
Cigirtkan bir gazete basliginda,
Ciglik-ciglik sana kavustugunda,
Beni düsün...
Beni düsün, unutma...

Beni düsün, sehre her yagmur yagdiginda,
Islak ve kirilgan bir türkünün icinde...
Gögsünden dudaklarina dogru,
Sancili bir isyan kabardiginda;
Bastirarak kalbini avuclarinla
Sesini oksadigimi bil!..

Bil ki yalvarircasina,
Uzayan yollara dagilircasina,
Sonsuz bir mahserin ortasinda,
Bir zemzem suyu gibi,
Seni, seni özlüyorum...

Yusuf Hayaloglu

...

Hiç yorum yok: