Pazartesi, Mayıs 02, 2005

Hz. Fatima ana´dan mektup



*
*

ALI’M... CAN YOLDASIM... SIRDASIM...

Ali’m... Can yoldasim... Sirdasim... Ey en sefkatli es... Ey en vefakar arkadas...
Ben... Senden ayrilmak üzereyim simdi... Bu gece babama gidecegim...Sonsuzluk
yurduna göcecegim Ali’m... Rahman’in misafiriyim artik... Helal et hakkini Ali’m...

Belalarla dolu su dünyadan bikkin, ebedi kalici sonsuzluk alemine ise hasret ve özlem
doluyum... Gidecegim, ama tek endisem sen ve cocuklarimiz... Bu dünyayla aramizdaki
tek bag sizlersiniz simdi; gidisimi zor kilan tek sey bu... Ama sizin de ahret ehli
oldugunuzu düsününce teselli buluyor gönlüm... Evet, sizde oralisıniz, burali degil...
Cisminiz ve bedenleriniz burada, ama ruhunuz ve kalbinizin orada oldugunu biliyorum...
Sizinle orada görüsmek daha cok sevinc vericidir süphesiz...

Ama Ali’m... Bütün bunlara ragmen... Senden ayrilmak cok zor geliyor, inan... Sonsuzluk
alemine özlem ve heyecanla göcüyor olsam da senden ayrilisin hicrani var yüregimde...
Allah’a emanet ediyorum hepinizi; bu dünyanin zorluklarini sizlere kolaylastirmasini dilemekteyim O’ndan...

Alicigim... Ben hep sadik ve vefakar kaldim sana... Bir tek kez olsun hile, düzenbazlık
yada ihanet etmemisimdir ahdimize; iffet, sevgi, sefkat vesadakat ahdimden bir adim
öteye gecmemisimdir hicbir zaman... Senin emir veistegine aykiri bir söz söylemedim,
böyle bir davranista bulunmadim evliligimiz boyunca... Bunu sen de bilirsin... Yine de
helallik istiyorum senden...

Kadinin görevinin, kocasina iyi bir es ve cocuklarina iyi bir anne olmasi gerektigi
olduguna inandim daima... Bu inancima aykiri davranmadim asla...

Ali’m... Ölüm haktir ve eni sonu ölecek olan insan da vasiyet etmekzorundadir...
Ben de sana vasiyette bulunmak istiyorum... Bir seyler yazdim... Onlari biliyorsun...
Bir de onlara eklemek istediklerim var... Yazili vasiyetimde,babamdan kalan vakif
baglarini Hasan’a birakmani istemistim... O da Hüseyin’e, Hüseyin’den sonra da İmam
olan evladimizdan bir sonraki İmam’a kalsin... Ayrica, Hasimi kadinlarina ve Ümame’ye
de bir pay verisin... Egerbunlardan bir sey kalirsa Ümmü Gülsüm’e de pay verilsin...
Bunlari yazdim sana...
Ama simdi diyeceklerim bunlardan cok daha önemli...

Birincisi, benden sonra evlenmelisin, bekar kalmamalisin... Ümame ile evlenmeni
isterim; cocuklarimiza karsi daha sevecen davranir O...

Ikincisi, sana daha önce tarif ettigim bir tabutla mezara götür beni; cesedimin
hatlarinin belli olmasini istemiyorum...

Ücüncüsü, beni geceleyin yika, elbisemi cikarmaksizin... Entarim üzerimde kalsin e’mi...
Cenaze duami gece ver ve yine geceleyin gizlice mezara koybeni... Mezarimin yerini
sizlerden baska kimseler bilmesin... Bana zulmeden su insanlarin; cenazeme katilmalarini
ve mezarimin yerini bilmelerini istemiyorum...

Cenazeme duama ve topraga verilmeme sadece o bir avuc cok yakin dostlarimiz ve
yarenlerimiz katilsin... Kadinlardan sadece Ümmü Seleme, Ümmü Eymen, Fizzeve
Esma binti Ümeysle; erkeklerden sadece Selman-ı Farisi, Ebuzer-i Gaffari, Ammar
Bin Yasir, Mikdat, Abdullah ve Huzeyfe... Sadece bunlar...

Ah, agliyor musun Ali’m... Ne olur aglama... Bakma agladigima... Ben seniicin gözyasi döküyorum... Sen ne diye agliyorsun?... Senin gözlerini aglar görmeye dayanamam
Ali’m... Ne olur aglama... Hem, haline aglanacak biri varsa oda sensin... Senden daha
mazlum, senden daha garip, senden daha yalniz kimvar?... Bütün kainat aglasa senin
basina gelenlere yeridir... Ben senin gaspedilen hakkin icin cirpindim, seni savundum
ve bunu cani gönülden yaptim... Yüzcanim olsa, hepsini sana feda ederdim Ali’m
aglama... Ne olur aglama...

Ben gidiyorum artik... Babam kendisine ilk benim kavusacagimi söylemisti zaten;
benden sonra senin basina neler gelecegini de... Ve oglumuz Hasan’in ...
Ve Hüseyin’imizle Zeynep’imizin ... Babam hepsini anlatti Ali’m... O halde sen aglama,
birak ta ben aglayayim benden sonra sizlere reva görülecek olan onca aci, zulüm ve
felaketlere...

Bu benim kurtulusum, dertler ve acilarimin noktalanisidir biliyorum... Sen ve
yavrularimiz icinse dertler ve acilarin baslangici... Bunun icin aglama diyorum...
Ey en yigit er... Ey en mazlum es... Ey en dertli baba...Ey en yalniz Imam...
Seni ve yavrularimi Allah’a emanet ediyorum Ali’m... Kiyamete dek bütün
evlatlarimiza selamimi söyle... Allah dostunuz ve yardimciniz olsun...

Ah... Ali’m bak... Sen de görüyor musun benim gördügümü?... Bak, Cebrail bana hos
geldin diyor, tebrik ediyor, bak... Bu da Mikail, selam veriyor...Bunlar da diger
melekler... Beni karsılamaya gelmisler... Bu ne görkem, bune hasmet, bu ne azamet...
Bu da Azrail iste Ali’m... Selam vermekte bana...Hos geldin ey ölüm melegi...
Görevini yapıp babama kavustur beni... Alcanimi, canana kavustur beni...
Allah’im ... Sana geliyorum...

Canim babacigim... Vaatlerin hep hak cikti... Selam olsun sana... Selam olsun o sipsirin tebessümüne... Fatma’n geldi... Zehra-i Merziyye’n geldi...Gözün aydin olsun baba...

Merhaba...
*
*

Bana bir mail ile gelmisti .. henüz okumayanlarla paylasmak istedim bu mektubu ..
Gevezeliklerime ve günlük muhabbetime haftaya devam ederim, bu hafta agir takilalim biraz :-)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Cigdosh,
warum?
wieso?
:) keep your smile
on your beautiful face...
and take it easy!

nurbeyaz dedi ki...

merhaba cigdem, siteni bana biraktigin commentten buldum,tesekkur ederim ziyaretin icin.harika bir mektup, cok iyi etmissin paylasmakla, gozlerim doldu okurken.

CigDem dedi ki...

merhaba Nurbeyaz ...

Ziyareti iaden icin cok tsk ederim .. benimde gözlerim dolmustu ilk okudugumda .. insan gözünde canlandiriyorya bide okudugu seyleri, o fena koymustu bana ..

görüsmek dilegiyle ..!

Adsız dedi ki...

Very nice site! Tommy bahama womens swimwear http://www.ladies-award-ring.info/pilates_conferences.html Childrens furniture and rhode island Health insurance children florida backlund pilates Malpractice trials Capital mastercard platinum Cash advance san francisco Zocor and joint pain Design florida in interior school plane quiet latitude noise cancelling headphones

Adsız dedi ki...

Where did you find it? Interesting read Auto security system tech Nitro dvd video card http://www.lodge-dutch-ovens.info/Acuvue-2-color-enhancers-color-chart.html Farmers+insurance+phoenix+arizona state farm insurance guttierez Vacina spyware Beer belly chubby fat getting gut look China furnace humidifier manufacturers court cases againts state farm insurance companies