Pazartesi, Mayıs 23, 2005

Sevda yanigi .. ve Merhaba ...

...

Yanginlar yaraladi ruhumu,
cok gördüm, cok aci biriktirdim
Yaslandim yüzüme hüzün vurdu
Ah hala cocuk olabilseydim

Kendimden usanmaya,
kac Sevda yanigi daha?

Aski sandiklara kaldirdim
üstüne yükler yükledim
acmasin kimseler diye
kilitlerime kilit ekledim

@Funda Arar

Son günlerde deli gibi dinledigim bir Parca ...

Sabah uyandim aklima bir söz geldi ... Buraya yazmayi unutmayim demistim kendi kendime ...

-bir tas´a bir cicekmiscesine davran, bir cicege bir Hayvanmiscasina davran,
bir hayvanada bir Insanmiscasina .. -
(almancadan türkceye cevirmek kolay olmadi)

Bunu Yücel´den duymustum :-) bence herseye verilmesi gereken degeri ve özveriyi en güzel sekilde anlatiyor .. daha fazla söze ne hacet?
Yücel´lede uzun zamandir görüsmedim, kendimi kaptirdim burda hayata, bir asag bir yukari, günler gelip geciyor iste .. ben aramadim sormadim, sucum büyük biliyorum :-(

Haftasonu biraz rahatsizdim, o yüzden yazi birakmadim, yani gelip baktiysanizda yeni bisii yoktu .. netten uzak durdum biraz ..

Yalan hakkinda ne düsünüyorsunuz? Siz hic söyledinizmi? bu konuyla ilgili büyük capli bir arastirma yapasim geliyor :-)
Nezaman söylediniz? gercekten gerekli oldugunu düsündünüzmü?
Sizin söylediginiz yalani size baska biri söyleseydi, siz ne düsünürdünüz?
Yalan söylediginiz icin birini üzdünüzmü hic? Birisi sizi böyle üzsün istermiydiniz?
Muhtemelen istemezsiniz? ama ozaman niye söyleriz üzen yalanlari?
Niye kendi basimiza gelmesini istemedigimiz bir seyi, biz baskasina yasatiriz?

Insanlari anlamak cok zor ... Keske masallardaki gibi olsa, ve yalan söyleyeni anlayabilsek hemen, Pinokyo, Yalanci Coban vs. gibi .. Gerci anlasak ne gecerki elimize?
Cok derin bir konu bence .. Beni asiyor en azindan ... Yalan hayatta en nefret ettigim seydir, ne söylemek durumunda kalmak isterim, nede bana söylendiginde anlayisla karsilayabilirim .. insani yikabilen en bastaki sey Yalandir bence, bircok seyleri yikmaya sebep olabilir hatta!
Söyleyen, söyledigi an bunun farkinda olmuyor ama, sonuclarini düsünmeden agzindan cikan seyleri düsünmeden birakip, nelere yol actigini görmüyor .. Belki birseyleri yikmiyor, belki sansiniz vardir, ve karsinizdaki insan sizi affedebilir, ozaman cok sanslisin demektir, (belki bunun bile farkina varmiycaksiniz) ama affeden insanin o söylediginiz yalani unutmasi, ve o yalani hazmedebilmesi icin cok uzun bir sürec gerekir, bunuda unutmayin ..
Hicbirsey aninda unutulmuyor, unutulmasinida sizin (yani yalan söyleyen kisi) saglamaniz gerektiriyor ...
Benim görüsüm bu ... Ben hep yalani affetmem diye düsünüyordum, kesinlikle affetmem diyordum, ama sartlar benimde affetmemi sagliyormus .. kendime sasirdim, hatta korktum kendimden, ama insan bukadar tutarsiz olabiliyor, nedenler önemli tabii.
Ama affedebiliniyormus, bu benim icinde gecerliymis, insan unutmayi deneyebiliyormus.

Bugün Pazartesi, bitane dersim vardi sabah, yogun gecti, Profun dediklerini tam anlamadim, dersin yarisini uyarak gecirdim :-( kendimden utaniyom ...
Evde birsürü calismam gerekicek simdi, buraya yazi birakmam ders disi tek aktivitem olcak bugün ;-) Marionla kosuya giderim bide aksam, okadar ..
birazcik odami topladim eve gelir gelmez, hemen bi kahve yaptim, ha bide sigara telledim camin agzinda, nedense Kahve taze olunca, hani bide dumani tüter ya .. hah iste ozaman yaninda bi sigarayi canim öyle bi cekiyoki ... anlamiyom neden .. herhalde sadece benim gibi nikotin bagimlisi anlar bu yazdiklarimi :-( Napim yaw, bi eksigimde bu olsun ...

Dersimle ilgilenim simdi biraz ... tek ders caliscam diyom, ama kendimi tanidigim kadariyla yine takilirim buraya ;-)

öpüyorum sizi ...

Hiç yorum yok: