Çarşamba, Haziran 08, 2005

Aksam olmus bile ..

..
bugün cok yogundum .. yeni post birakma firsatini yenicek buldum :(

Bugün dersde (ben hocayi dinlemez vaziyetteyken) aklima bir siir geldi .. defterime aklima gelen dizeleri karaladim .. önce basi geldi aklima, sonra sonu, sonra ortasi .. yazdim cizdim, oklarla yerlerini isaretledim, basi sonu neresi diye .. sonra kendi kendime deli gibi güldüm, siir benim kendi yazdigim bir siirdi, bundan belki 12 yil önce falan .. sastim kaldim, aklimin bir kösesinde kalmis .. siirde öyle bir Arabesk´ki sormayin .. hatta vay bee benmi yazmisim dedim yani :-) okudukca o günlerdeki halim geldi aklima :-) neyi düsünüp yazmisim, hala bilmiyorum, sözlerin uyumu yazdirdi sanirim bunu bana .. heyy gidi günler heyyyy ..
Bakin siir bu :

Bir oktu giren kalbime .. göz göze gelmistikya biz seninle ..
bir alevdi yanan su gönlümde, saklardim o hislerimi hep icimde ..

Diyordumki birgün söylecegim, "seviyorum" sözünü yüzüne diyecegim,
hep o ani kolladim
seninle yalniz kalmayi bekledim,
ama bir söz bile gecmedi dilimden, dondum kaldim orda yüceliginden ..

Yillar sonra suskunlugumun derin yarasi icimde,
bak bana - oynuyorum dügününde.
Aramizda gecen hersey hayat kitabinda bir ani,
gözümdeki yas sadece sigaramin dumani ..

CigDemCe (fi tarihinde)

(siirin gercek insanlarla hicbir alakasi olmayip, tamamen hayal üzerine yazilmistir, böyle bisii yasanmamistir)

Ben siir yazmasini cok seviyorum, hertürlü duygu yogunlugu bir siire sebep oluyor, üzüntü, sevinc, mutluluk vs. gibi .. Ask´da tabii ... Asik olunurda siir yazilmazmi? hatta en güzel dizeler askin verdigi kanatlarla pembe bulutlar arasinda ucarken düsüyor kalemden .. sanirim bu hali hepimiz biliyoruz ..
Sanirim 14-15 yaslari arasinda siire merak salmaya basladim, hem okumaya, hemde yazmaya, ilk yazdiklarim sarki sözü gibiydi, dörtlük halinde, basit seyler .. birkacini, besteliycem diye mirildandigimda olmustur :-) siir cok güzel birsey ama, kendini bir siirde bulmak, veya kendini bir siirle anlatabilmek .. evimi Göttingen´e tasidigimda bütün siir defterlerimi annemlerin Catisinda depoladim, hatta hepsini toplayip bir kartona yerlestirmem bir günümü aldi, cünki her defteri acip okumaya basladim, tarihde atmisim siirlerin altina, okuyunca sanki bunlari kendim diilde, baskasi yazmis, ve baskasinin siirlerini okuyor gibi bir hisse kapildim, cok garipti .. gecmise dalmak herzaman cok garip (benim icin en azindan)
Bazi siirlerin baglantili oldugu olaylar var, onlari hatirladim, ani tazeledim, ilk ask icin siir, ilk ayrilik icin, ilk saglam dostluk icin, anne icin, baba icin, kardes icin, dünya barisi icin hatta :-)
benim icin siir yazmak sanki günlük gibiymis, bunu fark ettim okuyunca ..
yaw ne tuhaf bir insanim :-)

birazdan günün Türküsünüde düsücem buraya .. ara vermem korkmayin .. hergün yeni bir Türküyle karsilasip okuyacaksiniz, ve sonra bütün gün o türkü aklinizda olucak .. ve siz öyle mirildanicaksiniz kendi kendinize .. belki arabada, belki yemek yaparken, belki okulda, belki ofiste .. türkülerin en güzel yönüde bu, sabit bir tane yerleri var, oda insanin kalbi, oraya yerlestimi, her yerde sizinle, nede güzelmis böyle ..

12 yorum:

:..: dedi ki...

Ben de tam nerde bu hatun kişi şeklinde söylenmeye başlamışken geldin:)

Bak bence bu şiiri yazdığın dönem Emrah'dan hoşlandığın dönemler olabilir:) Yoksa 12 yıl öncesi için bunları nerden, nasıl hissettin de yazdın yahu? Hayır yani arabesk olmasından ziyade yaşamadığın halde bu satırları yazabiliyor olman şaşırtıcı.

Geçmişe dalmak benim için de çok garip. Sen şiir defterlerinden bahsediyorsun bense ufacık not kağıtlarından topluyorum geçmişimi. Hatta ders kitaplarından, kaplığın üzerine yazdığımız şarkı sözlerinden.. ve daha nelerden nelerden..

CigDem dedi ki...

kesin benim Emrah dönemimde olmustur :-) bende sasiriyorum kendime, ama öyle cok farkli bir kisilik olup, yasamiscasina yazabiliyom .. niye bende bilmiyorum gercekten .. hayret bisii iste :-)

Gecmisin izini bircok yerde sürebiliyoruz sanirim dimi :-)
Garip gercekten, aradan birkac yil geciyor, ve o karaldigin seyleri okuyorsun, ve kendine sasiriyorsun belkide, o dönemde neler düsünmüssün, veya hayatinda neler önem tasimis diye .. hatta bazen ozamanlar cok agir önem tasiyan seyleri cok önemsiz buluyorum yillar sonra düsününce :-)

insanin düsünceleri nekadar degisiyor ..

:..: dedi ki...

kesinlikle çok çabuk değişiyor insanın düşünceleri..hatta 1-2 yılı bırak geçen ay ile bugüne baksan farklılık yine şaşırtıcı boyutta olacak.

defterlerini sakladığın için çok şanslısın. ya da ne bileyim şiir yazmaya başladığın ve geçmişine bu yolla ulaşabildiğin için. ben günlük tutuyordum ama bizde saklaması en zor olan şeydir günlük. ve sonu ne yazık ki sobada yanmak oldu:( ailem bulduğu için değil de hakikaten saklamanın yükü bana ağır geldiği için. şimdiki aklım olsa hiç yakar mıydım?..

Bir şair veya yazar için marifet yaşamadığı halde yaşamışcasına yazabilmekden geçer bence:) Yoksa her acıyı yaşasa şair, ya da yaşamayı beklese sonra da otursa yazsa külliyat daha farklı olurdu şimdilerde ;-) Hani diyorum hissetmek başkalarının acılarını, hem de yaşamadığın halde kendini o denli başkalarının yerine koyabilmek.

Kalemine nazar değmesin ve yazmayı bırakma. Başkaları için değil kendin için.

CigDem dedi ki...

Günlügünün ömrü sobaya
kadarmis :-) güzel olmamis .. ama gülüyorum :-) günlük olayi tehlikeli gercekten .. günlük tutmayi cok denedim ama bir iki ay yazdiktan sonra bikip birakmisimdir genelde .. bu blogda günlük neticede .. ama daha farkli yani :-)

Yazmayi cok seviyorum, belli oluyordur galiba .. yasadigim veya yasamadigim seyleri süsleyip renkli renkli baska insanlara aktarmak ve kendimi anlatmak cok güzel bir duygu, yoksunlugunu yasamak istemem dogrusu ..

temennileri icin cok saol canim .. bu kalem bu elden düsmez!
Düsüremezler .. slogan gibi olduya neyse ;-)

:..: dedi ki...

La panse & Çiğdem: Slogana uzanan eller kırılsın :) Ötesi yok, nokta:)

Ya zaten yanan günlüğe ben de gülüyorum bir yerde, ne yapayım? Ben ona ingilizce mi yazmadım yaşadıklarımı, şifrelemedim mi? neler neler:) Hayır, ingilizce yazsam yazsam ne yazabilmişimdir ki çünkü biz ilkokul 4. sınıfta başlamadık ingilizce öğrenmeye:) Muhtemelen "chicken translation" tabir edilen şeyi yapıyordum, elimde sözlük annemin anlamayacağı dilde, Türkçe dışında ne olursa, yazmaya çalışıyordum. Hey gidi günler diyorum:) Bir zamanlar annem okumasın diye günlük yakan ben şimdi herkesin okuyabileceği şekilde günlük tutuyorum:)

CigDem dedi ki...

Chicken translation :-) ben bu kelimeyi ilk kez duyuyorum :-)
en manali cümlen ise
--> Bir zamanlar annem okumasın diye günlük yakan ben şimdi herkesin okuyabileceği şekilde günlük tutuyorum

gercekten insann tutumu nasil degisiyor .. ama burda yazdiklarini okadar insanin okumasina ragmen, yinede kendinden acik vermis gibi hissetmiyorsun dimi? Burasi net burda anonimsin birsekilde .. La Panse´sin onun disinda ne varki bilinen :-)
Eh bide Ankara ;-)

:..: dedi ki...

Ah ah keşke yazdığın gibi tek bilinen La Panse ve ankara olsaydı..Maalesef ki ben gerçek kimliğiyle keşfedilmiş bir blogger oluyorum. Farklı bir kimlikle yeni bir şey yapayım dedim ama eninde sonunda benzemek zorunda olduğum kendi kimliğim beni ele verdi ve lüzumsuzluk noktasında problemi olan kişiler de kulaktan kulağa oynayarak günlüğümü açık ettiler. Ama lise çağlarında sobada günlüğünü yakarak hiçbir-şeyim-de-mi-gizli-olmayacak protestosu yapan ben bu sefer terketmedim günlüğümü. Ha şu anda çok rahatsızım kimlerin okuduğunu bilmemekten, haketmeyen kişilerin beni bütün açıklığımla görmesinden.. Ama bu sefer ben gitmiyorum. gitmeyeceğim de. Kendimim, kendim oluyorum ve kendimle kendimce yazmaya devam etmeye de kararlıyım. Korkuyu yenmenin çaresi korkunun üzerine gitmek.

"Chicken translation" pek ünlü buralarda:) İngilizceyi nasıl kuşa çevirdiğimizin terimsel hali ;-)

CigDem dedi ki...

Tebrikler yani .. sanada bu yakisir :-) hersey seffaf ;-)

Korkuyu yenmenin çaresi korkunun üzerine gitmek

helal :-)

:..: dedi ki...

Benim gibi bir insan için oldukça şeffaf hem de ;-) Olsun, değişmeyen tek şey değişimin kendisi değil mi? Hem günlüğü kapatıp gitsem belki de bugün seni tanıyor olmazdım. Bardağın hep boş kısmını gördüm şimdiye kadar ama dolu tarafından bakarsam arada bunca mesafe olan birine, sana, karşı böyle bir sevgi hissedebiliyorsam şimdi buna karşılık günlüğümü keşfedilmek üzere adayabilirim ve de bu bağlamda adandıysa az bile olmuş diyebilirim.

CigDem dedi ki...

nerden nereye dimi :-)
bende blog acmasaydim yeSiL´imin beni istaha getirmesiyle .. tanisamiycaktik :-)

nede güzel olmus böyle ..

gercekten bunca mesafeye ragmen böyle güzel bir bag kurmamiz cok cok güzel birsey .. senin yazdigin güzel seylere nasil karsilik verim bilemiyorum yaa (kizardim yine)

.. türkü sözüyle cevap verim en iisi ...

..gönülden gönüle gider .. yol gizli gizli ...

ööle isteee ..

Adsız dedi ki...

Very nice site! » » »

Adsız dedi ki...

Very nice site! film editing classes