Pazartesi, Haziran 13, 2005

Günün Türküsü ..

....



Merhaba .. hos geldin ey ruh-i revanim, merhaba ..

Merhaba hos geldin ey ruh-i revanim, merhaba
ey seker leb dil-ber-i sirin zebanim, merhaba

cün lebün cem-i cem oldu nefha-i ruhu-l kudüs
ey cemilüm ve´y cemalim bahrü kanum, merhaba

ey melek suretli dilber, can fedadir yoluna
`lahmike lahmi´ dedün cün, kani kanum, merhaba

geldi yarim naz ile sordu: nesimi nicesen?
merhaba hos geldin ey ruh-i revanim, merhaba ..

" ..üsüdüm .. melanet hirkasini giydim, kime ne .. "

söz: Seyyid Nesimi
Müzik: Hasan Albayrak

*
cevrisi:

merhaba su gibi akip giden ruhum, sevgilim, hos geldin, merhaba
ey dili tatli, gönül alip giden güzel, merhaba

degilmiki, dudagin birligin birligi, cebrailin nefesi oldu, öyle ise ey güzelim
güzelligin ta kendisi olanim, denizim, kaynagim, merhaba

ey melek görünüslü dilberim, senin yoluna, senin ugruna can fedadir
ey allah´in sevgilisi (Hz. Muhammed), degilmiki sen Cenab-i Ali´ye,
"etin benim etimdir, kanin benim kanimdir" dedin, merhaba

sevgilim geldi ve nazli nazli, "nesimi nasilsin" dedi
Merhaba su gibi akip giden ruhum, sevgilim, hos geldin, merhaba ..

*

cok farkli bir Türkü/deyis, cok farkli bir tad, en cok sevdiklerim, hatta, hic hic yoksunlugunu duymak istemediklerimden birisi bu ezgi ..
Cevrisinide biraktim buraya sizler icin, cünki ben ilk dinledigimde tam anlayamadim, ve albüm elime gectiginde heyecanla cevrisini okumustum, ve okkali bi vaayyy beee cekmistim
icimden :-)

Ali Riza ve Hüseyin Albayrak kardeslerinin Batini Nefesler albümünün kapaginida kopyalayip net´ten buraya koydum, maalesef cok net cikmadi, ama kapak cok güzel.
Albümde Erkan Ogur bir cok parcaya eslik ediyor Albayrak kardeslerine, bu parcadada öyle, tam yerinde o kadife sesiyle muhtesem bir performansi var .. mutlaka dinlemek lazim .. unutulmayacak bir tad´da .. bir kere dinleyen bu ezginin büyüsüne kapilacak ..
süphesiz öyle olacaktir ...

Türkülü günler sizin ola ...

7 yorum:

:..: dedi ki...

dinleyemedik yorum yapamıyoruz:) dinlediğimizde artık yorumlaşırız. sözleri güzel gözükmekte yalnız belirtmeden geçemiyciim üzere.

CigDem dedi ki...

canim ya ben sana yolladim saniyodum önceden???

hemen yollarim simdi hic merak etme .. inanki yolladim bile diye üstüne ugramadim :-(

unuturmuyum seni yoksa hic ..

a s l a :-)

öpüyorum canim ..

:..: dedi ki...

bana ne bana ne unuttun dermişim :) yok bakma sen bana, asıl ben unutmuşum. hemen arşive bir baktım ahanda bende varmış. sana bir kere daha zahmet verdim. kusura bakma canım, teşekkür ederim:)

CigDem dedi ki...

ya bende yaslandim unuttum falan stresine girdim :-) gönderdim biliyodum .. kendi kendime bide, ben kime gönderdim yaa?? diye düsünüp duruyodum :-)

zahmet olmadi canim, sende varya türkü bu önemli iste ;-)

Adsız dedi ki...

Very cool design! Useful information. Go on! dealer kia part forex rate Ohio engravers stationery manufacturers Road print car transportation area play rug tamiya alfa romeo 156 National car rental us expressions of jenna jameson

Adsız dedi ki...

Very cool design! Useful information. Go on! Life underwriters leadership training thailand Play video slots online Hawaii botox injections Differential ways of online adjunct teaching gay saunas koeln Phones numbers Long term use protonix Forex bill of rights 05 cadillac cts specs Scholarships for caucasion girls Online pharmicies vicodin beaverton chrysler free scholarship Tennesse lottery scholarship Cream rosacea

Adsız dedi ki...

Very cool design! Useful information. Go on! »