Perşembe, Haziran 16, 2005

Günün Türküsü

...

Kar mı Yağmış yüce Dağlar Başına

kar mı yağmış yüce dağlar başına
merhamet eylemez gözlerimin yaşına
daha değmemişti ondört yaşına

vurdu felek kırdı kollarımı dalından
nerelere gidem arz edeyim halimi

Şu dünyanın vefasını görmedim
geçti cahil ömrüm bir murada ermedim
eller gibi demidevran sürmedim

Yorum : Yavuz Bingöl
Derleme : Neşet Ertaş
Yöre : Kırşehir

...
sabahtan bunu dinliyordum .. günün Türküsü olsun diye sonradan düsündüm ... Neset Ertas´in bircok derledigi ve yazdigi Türküler cok güzel .. saolsun yüregine ..

...

Dünki yazilarimi hala bitiremedim .. gece sIkIldim sonra yatip uyudum .. sabah erkenden kalktim biraz devam ettim, ama konsantre olamadim birtürlü .. yarim saat yazinin basinda oluyorum, sonra sIkIlIp yataga uzaniyorum on dakka falan .. böylede bitmezki hic ..
Sonra yaziyi üzerinde calisicagima, yaziyi yazmam gerektigi kagida siir karaliyorum .. hadi kaybolmasin, arsivlensin diye buraya yaziyorum .. sevgi ve ask üzerine düsünüyorum saatlerce .. yani herseyi yapiyorum,
ama sadece yazilara gereken önemi vermiyorum .. nolcak benim bu halim?
aklim bir karis havada, düsüncelerim cok daginik .. sebebinide biliyorum ... ama bu sebebi ortadan kaldirmak icin birsey yapamiyorum ..

Yataga uzandigim bir an uya kalmisim, iki saat miskinler gibi uyumusum .. odaya bir sinek gelmis, kolum ve belim üzerinde gezip beni gidikladigi icin uyandim, yoksa uyanmazdim herhalde .. kalktim, sabahtan makineye attigim camasirlarimi getirdim odaya, gittim büfeden bi paket sigara ve dondurma (cok canim cekti, rejimin cani cehenneme) aldim geldim ..
simdi dondurmayi yemis (ve vicdan azabi cekiyorum yedim diye) bir sigara icmis vaziyette bilgisayarin önüne gectim, yazilar bir tarafta, Word dosyasina aktarip, gözden gecirip düzeltmeler yapmam gerekiyor .. ama elim gitmiyor .. akimi fikrimi toparlayamiyorum ..

niye baska insanlara (burda aslinda sadece bir insani kastediyorum) verdigim ilginin ve degerin aynisina layik görülmüyorum? Bunu düsünüp duruyorum .. konuyu fazla acamiyorum .. tanidigim biri okurda icinde bulundugum durumu anlar diye ..

neyse .. burdayim .. yazi yaziyom .. ama yinede burdayim .. iste öyle ..

14 yorum:

:..: dedi ki...

Bu yazdıkların kendimden çok tanıdık geliyor ama...

aklim bir karis havada, düsüncelerim cok daginik .. sebebinide biliyorum ... ama bu sebebi ortadan kaldirmak icin birsey yapamiyorum ..

Bir şey yapamıyorsun, geçmesini bekliyorsun. Hayatını etkilemesine izin verme, bir gün "bunun" için mi dememek için, etkilemesine izin verme.

Türkünün girişi var ya bitirdi beni kalan kısmı kalpten götürmese bari..

CigDem dedi ki...

cok haklisin La Panse .. ben büyük bir kizim artik .. herseyide biliyorum .. böyle seyleride ilk kez yasamiyorum aslinda ...

ama her seferinde ilk kez gibi darmadagin oluyor insan ..

gecsin .. insallah hemen gecsin ..

...
Türkü beni mahvetti sabah ..

:..: dedi ki...

Her seferinde ilk sefer gibi işte.. Bağışıklığı yok bunun. Darmadağınık, karman çorman. En yakın zamanda atlatman temennisiyle..

hayalperisi dedi ki...

atlatan nasil oldugunu yazsin herkesin ihtiyaci var buna ...

CigDem dedi ki...

ben pek bisey yazamiycam .. zira atlatmadimda ..

kahretsin yaa ..

:..: dedi ki...

zaman gerekiyor. sabır karışımı ile beraber. atlatacaksın, atlatırsın da..

CigDem dedi ki...

umarim .. cok cok umarim .. bu hafta sonu zaten dolu gecicek .. ilac gibi gelir sanirim .. düsünmeye zaman bulamam insallah .. ne bilim iste .. insan kendini kaptiriyor .. dimi ..

öyleyiz ...

:..: dedi ki...

kesinlikle, bu hafta sonunun yoğunluğu ile düşünme fırsatı bulamazsın ve bu da sana iyi gelecektir. kura kura bir mesele ediyoruz bunları kendimize.. inşallah yoğun ama bir o kadar da güzel bir hafta sonu olur.

CigDem dedi ki...

La Panse aynen yazdigin gibi oldu .. haftasonu kafamdaki bircok seyi halletmeme yardimci oldu .. cok ii geldi ..

simdi kendimi kus gibi hissediyorum .. :-)

:..: dedi ki...

maşallah maşallah:) Allah nazarlardan saklasın diyoruz hep beraber ;-)

CigDem dedi ki...

Amin amin La Panse, cümlemizi saklasin ..

Adsız dedi ki...

Enjoyed a lot! » » »

Adsız dedi ki...

This is very interesting site... »

Adsız dedi ki...

That's a great story. Waiting for more. » »