Cuma, Aralık 23, 2005

Yemek bloglarina özendim

ve bugün bir yemek blogun dan aldigim kek i yaptim :) kek in asli Zebra kekti, ben bir sürü degisiklik yaptim ama kekte .. buyrun adim adim kek yapisim :)

tarif yanimda koyuldum ise, kek in hamuruna ayriyeten bir paket vanilya puddingi tozu, (Nisasta niyetine, hemde daha yogun vanilya tadi olsun diye) bir mandalina nin kabugunun rendesini ve suyunu, vede Hindistan cevizi ilave ettim





Malzemelerini hazirladim tezgaha,

hani tv deki yemek ustalari gibi
hersey elimin altinda olsun diye






Yumurtalari ayirdim, basladim mikserle
deli gibi cirpmaya :)









Hamuru hazirladiktan sonra ayirdigim
yumurta beyazini kar yapip hamura katip
yavas yavas karistirdim, yumurta beyazini katmadan
mandalinin kabugunu rendeledim, ve suyuyla beraber onuda
kattim hamura



sonra hamurumu ikiye böldüm, bir kismina iki kasik
Hindistan cevizi kattim, öbürünede 3 yemek kasigi
kakaoyu eledim kattim





yaglanmis unlanmis kelepce kalibima önce bir kasik beyaz hamur,
onun üstünede bir kasik kakaolu hamur gezdirdim, bu islemi hamurlarim bitene kadar yaptim






Sonra firinladim (ve artik firinla cok daha iyi seyler yapiyorum,
firinin ayarini tam olarak tutturuyorum artik, öncesinde biraz zorlaniyordum, cünkü ilk kez gazli bir firinla karsilasmistim)





ve buda firindan cikmis hali :)
Hamurdan iki kasik ayirip pismis kekin üzerine sürdüm,
burda daha yeni sürmüs halim görünüyor,
kek hamuru icine cekince cok güzel olmustu,
islak kek vari bir tad vardi, ama icindeki mandalin
ve hindistan cebizi tadi muhtesem oldu cidden!


Az önce Gülsen le konustum, Fatin de ordaydi, biz telefonda konusurken o sürekli bizim muhabbetimize ortak olmaya calisti :) - o kiimmm - diye sordu durdu, Gülsende Cigdem abla dedi, bir süre sonra bana seslendi arkadan, Cigdem ablaaaa .. diye :)

Fatin in konustugunu ilk kez duydum, ne cabuk büyüyorlar ya ..

Ve bugün cok güzel ve hayirli bir haber aldim, ama sanirim suan söyleyemem kimseye .. haberin sahibi kendisi acikladiginda seviniriz umarim hep beraber!

sevgiler ..

6 yorum:

TugCe dedi ki...

Sen boyle malzemeleri televizyondaki yemek programlarindaki gibi hazirladim diye aklima geldi.Ben de hep ozenirim onlara,boyle tarif ede ede,"simdi hamurumuza 250gr. sosumuzu ilave ediyoruz"gibi..Ben kucukken annemle babama kahve yaparken hep oyle anlata anlata yapardim:) hala daha da o cocukluk aliskanligimi devam ettirmeyi cok severim:)

AnotherBrickInTheWall dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
:..: dedi ki...

Ellerine sağlık;-) çok nefis gözüküyor.

CigDem dedi ki...

merhabalar ..

Tugce onu bende yapiyorum, kendi kendime sanki bir programdaymisim gibi hamura ilave ettiklerimi sayiyor, bri edayla katiyorum hamura, ve icimden keske öyle bir program sunsam diyorum :)
ismi de "cigdemle lezzetli sofralar" falan olabilir mesela, nasil ama ;)

anotherbrickinthewall,
bircok sey senin tahmin etmedigiin gibi :)

La panse,
beraber yemesi nasip olur belki birgün :)
-insallah- ..

AnotherBrickInTheWall dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Looking for information and found it at this great site... »