Cumartesi, Eylül 15, 2007

olmaya cihanda böyle hocalar ..

.. diyerek baslarmisim yazmaya :)

Evet karsinizda sinavlari görmüs gecirmis, akillanmis vede aklanmis, e bide zorlanmis bir vatandas olarak bulunmaktayim.

Dört olan sinavlarimin sayisini bir iptal sonucu üce indirmis bulundum, bunlardan birini, yazili olani ni gecemedim, pekte üzülmedim, kazik bir sinavdi, sorulari yaniltma amacli sorulmustu, haince bir pusu ve tuzakti kendileri, sorular yani. Artik bidahaki döneme vericem ve gecicem, biliyom.

Geriye kalan iki tane sözlü sinavdan cok korkulmus ve fakat basariyla gecilmistir, basari derken hemen ucmayin, birini 2,7 ve birini 2,0 la aldim. Iki sinavin icerigide son 4 dönemi kapsiyordu, yani az buz degildi, 4 dönemin bilgisini iki ders olarak hesap edersek, 8 dönemde diyebiliriz, matematigim kuvvetli degil ama böylesi hosuma gidiyor, yani vaaay be 8 dönem bildisi toplanmis beynimin kivrimlarinda, 2,7 aldigim sinavda cok ama haddinden fazla heyecanlandim, konulari bilmeme ragmen, sinav basladiginda ben giris konumu unutuverdim, kemküm ettim durdum hocanin karsisinda, hoca anlayisli cikti, bana yardimci oldu, ben konuyu hatirlayana kadar ip ucu verdi, ve sinav böyle sürdü. Ben takilinca hoca ip ucu veriyordu bende hatirliyordum yeniden .. tabii ip uclari ortalamayi düsürdü, ama ip ucu vermeseydi kem küm edip durucaktim (ki ikinci dönemdeki sinavimda bu basima gelmisti, beynimdeki hard disk resetlendi, hicbir bilgiye ulasamamistim) Allah Pr. Dr. Lass Hanimcim dan razi olsun, sinavdan sonra kendisine sarilip, minciklayip, öpüp koklamak, hatta alip yanimda eve getiresim geldi (bukadar anlayisli bir hoca olmasindan dolayi) fakat cevrede yanlis anlasilmaya yol acar diye vaz caydim sonra :)

Ikinci sözlü sinavda süper gecti! Sinav vaktinden baya erken gelmistim, o sirada hoca sigara molasi veriyordu, bana da teklif etti, e bende oturdum hocayla karsilikli sigara ictim pöfür pöfür, bu sekilde sohbet ederek sinava girdik berabercene, sinavdan cok rahat bir muhabbet ortaminda gecti hersey, ben calistigim konulardan bahsettim, hoca kendi düsünceleri söyledi, sonra benimkilerini sordu, sonra benim düsüncelerim üzerine tartistik, fikir alis verisinde bulunduk, ve aslinda yarim saat olmasi gereken sinav, muhabbet seklini aldigi icin yayildi 50 dakkaya, saate baktigimda hayretler icinde kalmistim, anaaa sinav gecti ve nerdeyse bir saat sürdü ve hic farkina vardim ...

Hoca sinavi gectin, 2,0 aldin ama aslinda cok daha iyi bir not alabilirdin falan dedi, birsürü övgüde bulundu, özgün fikirlerimden dolayi tebrik etti, yani böyle mutlu mesut bir bicimde ayrildim (bu hocaynan sarmas dolas vedalastik ama, hani muhabbet gibiydiya, sanki kiz arkadasnan vedalasiyomus gibi bi sarildik koklastik ..) .. böylecenem gecti sinavlarim vede ben cok ama coooook rahatlamis oldum!

Simdide evimi tasimaya hazirlaniyorum, 01.10. da yine tasiniyorum, busefer istedigim yurttan oda cikti, oraya :) Göttingen e geldigimden bu yana göcebe gibi, sehrin bi bu kösesinden bi o kösesine gidip duruyom, bakalim nereye kadar??
Yeni evim cok süper ama, fakültemin direkt karsisi, yani derse girmek icin sadece karsi tarafa gecmem lazim, sabahlari erken kalkmak yok, gec kaldim diye stresse girmeye gerek yok ... cok rahat bir hayat beni bekliyor sanirim :))
Suan evimi kartonlara yerlestirmekle mesgulüm, sali günüde annemlere gidiyom, ayin 1ine kadar orda kalicam, sonra dönüp evi tasiycam, sonrada dönem basliycak!

Suan hayatimda hersey yolunda gidiyor sanki, hayret, hic böyle bir durum yasamamistim galiba, herseyin böyle istedigim gibi olmasi, bir pürüzün cikmamasi, normalde bütün evren benim islerimin ters gitmesi icin birlik olurdu ve aksilikler cikardi, nedense simdilik hersey yolunda gidiyor gibi görünüyor?! Tabiiki allah saglik sihhat versin öncelikle, allaha sükür ac degilim acikta degilim, bahsettigim seyler daha farkli, hani insanda bir huzur bir dinginlik yaratan türden seyler. ne bilim iste öyle biseyler iste.
Canimi sikan ve beni mutsuz eden bir konuda var suan, ama burda paylasmak istedigim birsey degil, yok yok gönül isi hic degil, farkli, birebir konusmam lazim, yoksa hicbirsey eskisi veya simdiki gibi olmiycak. Ama icime attigim öyle cok sey olduki, eger simdi mantikli birsekilde oturup konusmassak, yakin bir zamanda, biriktirdigim seyler kontrolümden cikicak ve patliycak olaylar, huyumu biliyorum, birktirir biriktirir icime atarim, sonra hic beklemedigim bir anda hersey patlak verir ve dönüsü olmayan seyler yasanir. Böyle olmasini istemiyorum, onun icin konusmaya ihtiyacim var ama nasil yapicam onuda bilmiyorum, baslangici bulamiyorum. Ilk adimi atmak kadar zor birsey düsünemiyorum, bir yaniniz evet derken, öbür yaniniz siddetle karsi cikar. Mantigim git konus, seni anliycak ve hersey yoluna gircek diyor, kalbimse, seni asla anlamiycak, simdi konusursan hicbirsey eskisi gibi olmiycak diyor. Ben ne yapacagimi bilemiyorum.

Cigdem konusmali mi .. yoksa konusmamali mi?

Asil soru bu.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

Oy canim benim ya, hayatinda herseyin yolunda gitmesine cok sevindim! Ve sinavlarinin iyi gecmesinede tabiki.
senin yazini okurken öyle dalmisimk, erkek arkadasim nereye bakiyorsun öyle diye sordu :)

umarim o kararsiz oldugun konuda, bir an önce senin icin olumlu sonuclanir.

Kendine cok cok iyi bak Cigdem.

Senem

CigDem dedi ki...

Öncelikle beni okudugun icin tesekkür ederim, ve okurken dalip gittigin icinde ayrica öperim ;)

Insallah seninde hayatinda hersey yolunda gidiyordur, ama galiba herkezde biraz terslik mevcut (herzaman). Dedigim konuya hala bi el atamadim, yürek ister, oda simdilik taze bitti bende :)

görüsmek üzere Senem!