Cuma, Şubat 01, 2008

güvenebilmek lazim ..

kac gündür kendimde degilim. Sakinan göze biseymi batarmis .. neydi o söz, hatirlayamiyorum simdi. Yeni yil bize iyi gelmedi, hic iyi baslamadi.
Annemin aylardir karin bölgesinde agrilari vardi, tipik Anadolu kadini, umursamiyordu, yediklerimdendir, giydiklerimdendir diye diye agrilari cekti sineye.
Zamansiz kanamalari olmaya baslayinca artik, jinekologa gitti sonunda. Belki daha önce de giderdi ama yillardir gittigi jinekolog emekli olunca, yeni bir doktor bulup gitmeye korktu galiba.
Bir arkadasinin gittigi jinekologdan termin aldik yilbasindan hemen sonra, muayeneye gitti, ve düsündügüm gibi agrilari, kanamalari hic hayra alamet degilmis.
Ur varmis rahminde, biseyler toplanmis, jinekolog ne oldugunu kesin tanimlayamadigi icin hemen ameliyat icin yakin hastanedeki op. doktordan termin aldi ve teshisi koyabilmek icin rahmindeki o urdan parca alinmasi icin talimat verdi.

Iki hafta önce oldu ameliyat, bu günlerde sonuclar gelecekti, o yüzden dün bütün sabah telefonda gecti günüm. Annem jinekologun muayenehanesini aramis ve onlar sonuclar gelmedi demis ve annemi sepetlemisler telefonda. Sonra ben aradim, bana karsi da ayni muamele.

Sonra hastanedeki doktorun muayenehanesini aradim, onlara sorayim bide, belki gecikmistir sonuc dedim, onlarsa sonuclarin iki gün önce annemin jinekologuna gönderildigini söylediler.

Yine aradim jinekologu, sonuclar postalanmis size, nasil olur siz gelmedi diyorsunuz diye sordum, yine sepetlendim. Hastane doktorunu birdaha aradim, israrim üzerine sonuclari bide faxla göndereceklerini söylediler. Yarim saat bekledim, fax artik ellerine ulasmistir diye jinekologu aradim, sonuclari bide faxladilar, artik anneme acil bir termin verinki neler oldugunu bilelim dedim, telefondaki kadin halden anlamaz umursamaz biri resmen, fax geldi ama sonuc yok sadece ameliyat raporu geldi dedi .. nasil olur, sonuclari faxladilar dedimsede, yok burda sonuc dedi. Baska care yok öbür doktoru bidaha aradim, onlarda mümkün degil, elimizde ciktisi var, hem ameliyat raporunu hem sonuclari yolladim dedi, sonra acidi bana, ben simdi jinekologu ararim, gerekirse birdaha faxlarim, onlara söylerim sizi bugün arayip termin versinler dedi.
Aradim bir saat gecti, jinekologun muayenehanesinden aradilar, yarin anneniz gelsin dediler.

Bunlar ne bicim bir hizmet veriyorlar anlamadim ben, nasil insanlar onu hic anlamadim, Kanser tehlikesi olan bir kadina bu eziyeti niye cektiriyorlar? Düsünemiyorlarmi kadincagiz uyku uyuyamiyor korkudan, hergün sonuclari bekliyor dua ederek?!?

Cok doldum anlatamam.

Bu sabah annem gitti jinekologa, muayeneye girince doktor sonuclariniz gelmedi ama daha demis!!
Cildirmak elde degil, annemde demis, kizim dün okadar ugrasti faxlatti bide, nasil olur gelmez?! Annemi yarim saat bekletmisler, muayenehanede sonuclari aramislar, sonra bulunmus, ama bu nasil bir organizasyon? Resmen eziyet cektirmek degilmi?
Doktor hanim sonra sonuclarla ilgili birseyler söylemis, ama söyledigi seyler annemin üzerindeki yükü hafifletmemis, almis sonuclari falan ev doktoruna gitmis (ne hikmetse bizim 30 yildir ev doktorumuz olan Dr. Sbresny de emekli oldu ve yerine alisamadigimiz bir kadin geldi), zaten kadina isinip güvenemiyordu, kardesimi de almis yanina, sonuclar ne diyor diye sormus, kadina, kanserli hücreler mi ne var demis, bulduklarini almislar, simdi takip edilmesi gerekiyor, yeniden olusacakmi diye demis. Bukadar. Bu izah yeterli degil kanimca, insani rahatlatacaklarina bin tane soru isareti daha birakiyorlar kafada.
Haftaya hastanede ameliyati yapan doktordan termin alicaz, bende gidecegim annemle, iyice sorup ögrenecegiz, ne yapmamiz gerek, bundan sonra ne olacak diye.

Almanyada böylesine desorganize olmus bir jinekolog muayenehanesi ve böylesine ilgisiz ve düsüncesiz bir jinekolog görmedim ben. Nasil istir anlamiyorum, böyle bir durumda olan bir kadina özel ve istisnai davranmak gerekir, okadar basit birseymi kanserli hücreler var demek?!?

Allahtan herseyin iyiye dönüsmesini, anneme ailesiyle beraber uzun bir ömrü bagislamasini diliyorum her gün. Yeterki bizi ayirmasin, ne gerekiyorsa yaparim bunun icin.

5 yorum:

Goekhan dedi ki...

"" Allahtan herseyin iyiye dönüsmesini, anneme ailesiyle beraber uzun bir ömrü bagislamasini diliyorum her gün""
Amin sevgili Cigdem. Annenin durumu beni cok üzdü, ama kendisine dikkat eder beslenmesine de önem verirse bir sorun cikmaz insallah.
Bol bol hakiki nar suyu icsin, bio-domates yesin suyunu icsin. Bir de hic bir seye kafayi takmasin, herseyin basi moralmis. Hemm hasta falan da degil ki zaten, yalniz bu tip kitlelerin görüldügü insanlarda risk artmakta, yani daha dikkatli davranacaksiniz, hepiniz.

CigDem dedi ki...

Gökhan, galiba hayatimda ilk kez gercekten korkuyorum. Herhalde hic bukadar istememistim, herseyin oldugu gibi kalmasini, hayatimda hicbirseyin degismemesini.

Sözlerin icin saol, iyi geldi, moral veriyorsun.

"man soll den Abend nicht vor dem Tag loben" dimi, gün ola ..

ayci dedi ki...

canim benim,
gecmis olsun ve hersey iyi olsun sizin icin.

okudukca ne kadar cok sinirlendim. birde medeni ülke derler, NAH!

bilmiyorum zaman gectikce, almanyanin su bilindik ZAHMETI - mükemmel ZAHMET - düsüyor. Doktorlar, saglik hizmetleri - kimse kimseyle ilgilenmiyor. Üstelik doktora gidiyorsun, 10tane doktora gönderiyorlar, ameliyat olcaksin - hayir olamiyorsun - pesinden kosturcaksin, yoksa kimse tinlamiyor.

cok sinirlendim...sabir diliyorum ve tekrardan gecmis olsun!

CigDem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
CigDem dedi ki...

Aycim cok saol,
suan bekliyoruz, insallah haftaya bize noldugunu anlatacak bir doktor bulmus oluruz.
Türkiye ye yakisacak bir hikaye aslinda, ama almanyada geliyor basina, komik komik durumlar. Türkiyede parayi basinca her kapi aciliyor en azindan, burda bekliyorsun aptal gibi.
Aglarmisin gülermisin?!