Cuma, Haziran 05, 2009

Amsterdam merhaba!

Merhaba ... gezmis tozmus yorulmus bir merhaba :-)
gecen Haftasonu almanya da Pfingsten Bayrami vardi, bundan dolayi pazartesi günü tatildi, tatilde Seldanin bana gelmesini planlamistik, sonra bendeyken düsündük nereye gitsek gezsek diye, ilk düsünce Hamburg a gitmekti, sonra hazir tatil niye baska bir ülkeye gitmiyoruz derken Amsterdam a gitme fikri cikti ortaya. Ben daha önce Hollandaya ve Amsterdam a gitmistim, ama kesinlikle bir kac kez gidip görülebilinecek bir sehir.
Cumartesi günü ciktik yola, Aksam sekizbucuk ta Amsterdamdaydik, otele yerlesip kendimizi hemen sehire attik, gezdik, resim cektik, kafayi cektik :) yok ot icmedik, ama karar verdim birdaha gidersem onu da yapicam, zira baska insanlarin sokakta rahatca ictigi icin zaten o dumanlardan hafif kafa yaptik sayilir, yani oldu olacak bir kere de icelim .. dermisim :))

Insanlarin rahatligina ve gevsekligine sasirdik, gercekten inanilmaz bir mentalite, gidip görmek gerek, böyle anlatmakla olmuyor.



bismillah deyip ciktik yola ..


Hollandayi girdigimizi levhalari okuyamadigimizdan anladik :) avrupa birligi sagolsun, sinir falan yok ya artik


Tabiati harika bir ülke, heryer tekdüze ve yemyesil, cayirlarda besili danalar hoplayip zipliyor :)

Amsterdam a gitmek icin Utrecht yönünde gidin diyor :))


sana geliyoruuuuz Amsterdam :)


girer girmez harika bir görüntü


ben takildim kaldim buna


simdi heryerin böyle göründügünü hayal edin .. tek kelimeyle harika!


nereye bakarsan bak su!!! nerdeyse Venedig gibi


Arabadan yakalayabildigim görüntülerden


Limandan görüntü


Carsiyi aksam gezerken


Ana meydan, sagda ki resim Kralice Beatrix in


Yine meydan


Gece heryer müthis isiklandirilmisti


Ot müzesi :-)


Hayal ve gercek arasi bir yer


büyüleyici bir görüntü var heryerde


pes yani :))


Sabah peynir ekmek le kahvalti yaptigimiz limandan görüntü


Gece ki meydanin gündüz hali


Burada gece de resim cekmistim, gündüz bir ayri, gece bir ayri hali var


Burayi gördükten sonra birdaha toparlanamadim ben :))


Dönüste ailemin yanina ugradik, yolun üstü sayilir, Göttingen e gecmeden annemi babami görelim dedik, hazir Selda da varken, babam bize mangal yapti :) afiyetle yedik, yani tümüyle karli bir gezi oldu :) mangaldan sonra saadet ablalarin kafesinde nargile ve Caipirinha icmeye gittik, gece annemlerde kaldik ve sabah erkenden yola ciktik geri


Sabah yola cikmadan önce, babam, annem, ve bacim Selda :)


eeeeee her güzel sey birgün bitermis :)


Bu güzel gezide bitti, Pazartesi günü ögleden sonra Selda münihe dönmek icin yola cikti, bende uykusuz kaldigim icin güzel güzel dinlendim :)
Amsterdam mutlaka gidip gezilmesi gereken sehirlerden birisi, eger zamaniniz ve imkaniniz varsa tavsiye ederim, cok lüks bir tatile ihtiyac duymuyorsaniz eger, kisitli maddi imkanlarlada gidilebilinecek bir yer, bakiniz ben ögrenci halimle gittim gezdim geldim :)

Selda ile simdiden düsünmeye basladik, birdahakine nereye gitsek acaba diye, Selda nin gönlünde paris var, daha önce gitmis bir kere, bide beraber gidelim diyor, ama benim baska bir hayalim var Paris le ilgili.
Malum ask sehri ya, hep yanimda sevgilimle gitmeyi hayal etmisimdir kendimi bildim bileli, elbet birgün kolunda ask sehrine gidebilecegim bir sevdigim olcak, en azindan kalbimden gecen bu, o güne kadar ben Parise gitmek istemiyorum, aklimda ve anilarimda hep sevdigim insanla (tabi Seldayi da seviyorum, ama bahsettigim tür baska bir sevgi türü, anladiniz onu :)) gittigim yer olarak kalsin istiyorum, bu yüzden Selda ile gidemeyecegim :-)
benimle gelecek beyaz atliyi bekliyorum ...
kücük kizlar hic büyümez ve hayalleri hep ayni kalir ve birgün gerceklesmeyi bekler ...





Salı, Mayıs 19, 2009

zaman, sadece birazcik zaman ..

zaman, güzel bir baslangic olur.

su sira icinde bulundugum yogunlugu anlatmanin yolu yok gibi geliyor bana, halbuki okadar yogun olmamam yada hissetmemem gerekirdi, sadece normalde cok sade olan hayatim birden birsürü aktiviteden dolayi yogunluk kazaninca, bende basimi kasiycak vakit bulamiyorum.
Aslinda öyle sikayetcide degilim bu durumdan, hosuma gidiyor, eve yorgun gelmek, derslerden basimin dumanli olmasi, yeni is ve yeni arkadasliklar edinmek .. evet aslinda hepsi cok hosuma gidiyor, ama iste yogunum :-)

Yeni isyerimde resim cekip buraya yükliycektim, ha bugün ha yarin derken birtülü cekemedim. Üniversitenin ögrencilerle ilgilenen departmaninda telefon santralinda calisiyorum, cok güzel bir is, gökte ararken yerde bulmusum, simdi farkediyorum, calisma saatleri benim derslerime göre ayarlaniyor, is sirasinda ders calisabiliyorum, sonucta telefona cikmakla ve yeni kayit yapmak isteyen yada baska sorusu olan ögrencilere cevap vermekle mesgulum, bazen de dogru dürüst telefon acan olmuyor, bizde saatlerce oturuyoruz, yada ders calisiyoruz, yada kahve iciyoruz, yada sigara molasi veriyoruz, yani gayet "light" bir is. Cok mutluyum böyle bir isim oldugu icin :-)

Hayatima yogunluk katan baska bir aktivitede Spor oldu, evet Spor. Benim agzimdanda bunu duyabileceginizi hic düsünmediniz biliyorum ama öyle oldu. Ey yüce rabbim sen nelere kadirsin :-) Kampüsün hemen yanindaki spor salonuna kayit oldum, kayit olmam aslinda arkadasim Carola nin vasitasiyla oldu, o kayit olunca, bende gaza geldim, haydi oldu olacak bende olayim dedim. Kayit olali nerdeyse her gün bos vaktim oldugunda ordaydim, envai cesit kurslar veriliyor. Kurslar birer saat sürüyor, hergün o kurslara katilip, malumunuz hayvan gibi ter attiktan sonra agirlik calisiyorum bide, madem kayit oldum hertürlü imkanindan faydalanim mantigiyla asalak misali hertürlü alet edevata yapisip deniyorum. Bu arada baya kas yaptim ... hahaha yok okadar da diil, ama sorunlu bölgelerim sorun olmaktan cikmak üzereler, kurslar sayesinde sifir in altinda olan kondisoyunmda hizla sifirin üzerine cikti, bu gazla devam edersem yil sonuna kadar, sportif, ince belli, kasli, güclü kuvvetli bir citir olabilirim /- dim :-) 30 u gecince artik pek citirlik bir durum yok biliyorum, hatirlatmaya kalkmayin sakin ...
Sporla birlikte yemek yeme aliskanliklarimi da degistirdim, bu konuda Viktoria nin bana cok yardimi dokundu, masallah bilmedigi yok yani, cok iyi bir arkadas, pür dikkat benim yediklerime dikkat ediyor (bazen sinirimi ziplatiyor, ama yinede saolsun, onun sayesinde birseyler degistirmeyi basardim), megerse ben ne pisbogaz ne oburmusum da haberim yokmus, meger ne büyük yanlislar yapiyormusum ben yarabbim, bugüne kadar fici olmadigima dua ve sükretmeliyim gercekten. Artik düzenli, dengeli ve vaktinde besleniyorum, yediklerimin kalitesine de cok dikkat etmeye basladim, kesinlikle organik gidalar disinda birsey yemiyorum, ve gercekten yarari oldugunu düsünüyorum, bu benim hayal gücümde olabilir, ama bana iyi geliyor, demekki devam etmeninde bir zarari olamaz.

Evet hayatim bu yogunlugun (dersleri hic saymadim, onlar zaten sabit yogunlukta devam ediyor) icinde birsekilde yola girip sekillendir, farkli bir gün akisim olmaya basladi, yatip kalkma saatlerime ise,derslere ve spora göre ayarlamaya basladim.
Ben artik bir ajanda kullaniyorum! Evet, kendim bile sasirdim bu duruma, eskiden aman allahim ajandaya insanlar neler yaziyor, niye yanlarinda tasiyorlar diye düsünürdüm, ama ajanda gercekten cok yararli birseymis, günlük herseyi not edebilmemi, hic birseyi unutmamami, hayatimi planlamama nekadar da yardimci olabiliyormus sasirdim gercekten. Artik ajandasiz evden cikamiyorum :-)

Ve yine söylemeye ihtiyac duyuyorum, bu yogunlugun icinde, unuttugum, mail atmadigim arkadaslarim oluyor, ben gercekten bir cok isi ayni anda yapamiyorum, arada unuttugum cok sey oluyor, ajandayla bile evet :-) bu yüzden özür dilerim herkezden, degisicem, degismekteyim iste.. sabredin emi :)

Hayat böyle paldir küldür, haldir huldur akip giderken bende cok degistim bunu farkettim, artik cok farkli beklentilerim var hayattan .. daha önce olmus bitmis ne varsa, ben hepsini atlattim, unuttum, kendimi öyle iyi hissediyorumki, bu durum beni korkutmuyorda degil, ama öyle iste, düser gene kalkarim gene kalkarim, kendime bir plan cizdim, önümüzdeki 3 yil icinde gelmek istedigim yeri de belirledim, hedefin var, ve bu yoldan kimse beni alikoyamaz artik, kendi basima, kendi hedefimin pesindeyim, kimseyide yanimda götüremem.

Yeniden birseyler hissetmek istiyorum, bunu acik acik söyleyebiliyorum, cünki artik ne istedigimide biliyorum. Mutlu olmak sa paha bicilmez birsey, ve mutlu olmayi artik cok istiyorum, gercekten istiyorum.

Mutlulukla son vereyim bu yaziya, herkeze mutluluk ve huzur diliyorum!
en cokta kendime :-))

Cuma, Mayıs 08, 2009

sözde Holding, Kombassan!

Bu sabah blogumun istatistigine bi bakim dedim, sunu gördüm :

48.8 Mai12:06KOMBASSAN HOLDING A.S., Konya, Türkei

Aferin size, baska isiniz gücünüz yokmu??? Okadar mi bos oturuyorsunuz?!?!

Simdi sizde merak ettiniz kesin, niye benim sayfama girdi diye degil mi?
Bende merak ettim baktim, internette surf yapan Kombassanci arkadas google da "Tahir ile Zühre" diye bir arama yapmis, hikaye sayfamda oldugu icin benim blogun linkine ulasmis.

Tamam kardesim, hikaye ara, istedigin kadar hikaye oku, karisan yok, ama is yerinde baska ugrasmi bulamadin???

Cok merak ediyorum, bukadar insani dolandirdiktan sonra, yillarca didinip calisip bir kenara iki kurus biriktirmis gurbetcilerimizi soyup sogana cevirdikten sonra, hangi vicdanla Holding in ofisinde oturup böyle geyik geyik hikaye ariyorsunuz, calismaniz gereken, soydugunuz insanlara olan borclarinizi ödemeniz icin calismaniz gereken bir saatte????

Hic mi utanmiyorsunuz? ben sizin yerinizde olsam saklanir bir köseye utancimdan sesimi cikartmazdim birdaha, böyle geyikler hic yapmazdim. Niyemi? O soydugunuz insanlar belki kendi cahilliginden, belki kendi aptalliklarindan, hirslarindan düstüler sizin igrenc tuzaginiza, aginizi, oyununuza, ama onlarin cezasini cekiyor, hergün yeniden yasama savasi vererek, maddi zorluklardan parcalanan ailelerini toparlayaraktan.

Ya siz hangi cezayi cekiyorsunuz???? Sizin de ödemeniz gereken bir bedel muhakkak var, ama sizler hala, o kicinizi yaya yaya oturdugunuz koltuklarinizda rahatca keyif sürüp Tahir le Zühre askinin pesine düsmüsünüz .. kan beynime sicradi resmen.

Ahlaksizligin, yalanciligin, dolandiriciligin ve hatta Katil olmanin cezasi olmayan o sevgili ülkemizde din in arkasina siginip o koca götlerinizi büyütmeye ve pasakli sakallarinizi uzatmaya devam edin.
Bende allaha inaniyorum, ama sizin inandiginiz gibi degil! Allah allah diye inancli insanlari soydunuz, sizin degil ama BENIM inandigim allah öbür tarafta size uygun cezayi hazirlayip bekliyordur.

Bende Cigdemsen, yaptiklariniz cezasiz kalmayacak, allah katinda mutlaka cezasi var, Kombassancilarin, deniz fenercilerin ve dinin ve devletin (özellikle halki yoksullastiran devletin) arkasina siginip caresiz, yoksul insanlari soyanlarin mutlaka ama mutlaka cezasi var.

Pazartesi, Mayıs 04, 2009

Sen ola Dügün .. Cagla ile Kaan ..

Bir kac haftadir cok yogundum, yeni ders dönemi, yeni is derken arada bide Cagla ile Kaan in dügünü vardi, son iki haftasonu eve gidip geldim, aslinda tatli telaslardi bunlar evet :)
Kaanin ailesiyle yaklasik yirmi yildir tanisiyoruz, babalarimiz is arkadasiydi, sonra bu arkadaslik özel hayata tasindi ve ailece görüsmeye baslamistik, ozamanlar Kaan daha minik bir cocuktu :) simdi ise evlenme caginda ve kendi ailesini kuran bir genc adam, zaman cabuk geciyor, Kaanin dügününde daha cok anladim bunu, kardesimin yasitlarida evlenmeye baslayinca kendimi garip hissettim dogrusu .. Simdide dügünden birkac kare, Damadimiz Istanbul-Serefli Koc Hisar ortak yapimi, güzeller güzeli Gelinimiz ise Erzurumlu ..
resimleri hep ben cektigim icin hicbir resimde yokum, bende sonradan farkettim, birtane bile resmim yokmus :(

Cagla ile Kaan in en mutlu günü :








Nekadar cok yakistilar birbirilerine, Cagla cok güzel bir gelin oldu, sahsen kendi adima ona bakmaya doyamadim!


Evet bende baktim Pastanin tadina, cok lezzetli, ici cukulata dolguluydu :))

Bizim bir adetimiz vardir, bizim derken Serefli Koc Hisar yani ic Anadolu, dügünde gelinin kucagina bebek verilir, gelinde yaninda o bebek icin Bohca tasir, icinde patik felan olur, adetin tam anlami herhalde, tez zamanda saglikli bir bebekleri olsun diye .. Cagla nin kucagina Oya ile Michael in oglu Deniz i verdik, resmin arka kismindaki hos bayan Deniz bebegin annesi Oya, ama bebek tamamen Babasina cekmis :) mavis gözlü süt beyaz bir bebek, masallah diyelim, nazar degmesin, cok tatli bir bebek!

Bunlar bizim kizlar, Esra ve Tugce, ikiside Teyze kizlarimin kizlari, Tugce nin annesi Sevda benim yasitim, Tugce 13 yasinda, bana cok tuhaf geliyor, benimle yasit kuzenimin 13 yasinda bir kizinin olmasi, erken evlenince cocuk yapmaktan baska bir ugras olmuyor mu ne?? Sevdayi kiskanmiyorum dersem yalan olur, kiziyla arkadas gibi, hani imrenmiyor degilim, benimde simdi o yasta bir kizim olsa diye, cok iyi bir anne olurum, bundan cok eminim, Tugceyle bile inanilmaz güzel bir bagimiz var, ama sadece cocukla olmuyorki, kafa dengi koca lazim bide, ama onu da kim kaybetmiski ben bulayim???

bunlarda benim basimin taci, biricik annemle babam, annemi poz vermeye zorlamamiz gerekti, babamsa, (sanirim Jack Daniels amcanin etkisiyle olsa gerek) cok tatli poz verir:) saglik olsun babacigim, yarasin hatta :)

Nebahat Ablam ve Ebru, Nebahat ablam Sevdanin büyük ablasi, bizden alti yas büyük, ve en büyük kizi Ebru bu yil 19 yasina giriyor!! Hani aslinda bizim ailede ciddi anlamda erken evlenme gibi gelenek var sanki, -sadece benim uymadigim bir gelenek..

Gecenin Yildizi, Kaanin annesi, taze Kaynana Saadet abla sagda, ortadaki Saadet ablanin ablasi Sadakat Teyze, soldaki ise Saadet ablanin arkadasi Mavi, aslinda adi Mehves galiba, Iranli kendisi, oturan Beyfendide Sadakat Teyzenin esi Rasit amca. Saadet abla cok hos olmustu, hicte Oglan evlendiren bir kadin gibi görünmüyor bence, aslan hemsom benim :) Koc Hisarin medeni iftihari :)

Yine bizim kizlar ve Dayimin oglu Mehmet abim, kendisi Nebahat ablamin esi, ve ortadaki Esranin babasi olur, ayrica gecenin sonuna dogru Pistte Hüdayda da hünerlerini sergileyen saglam Ankarali :)

Bizim masaya kus bakisi :)

saat 17.00´den 02.00´ye süren bir Dügünden sonra cok yorgun ve agridan sizidan mizmizlanarak evde kendimi yataga zor attim, ayaklarimin agrisini daha iki-üc gün cektim, uzun zamandir topuklu ayakkabi giymemistim, ve dügündeki kiyafetimle uydugu icin giymistim, sonradan cok pisman oldum, cünki hic oturmadim, sürekli ayaktaydim, oynadim zipladim, halay basi cektim, taki merasiminde erkek tarafi olarak takilari taktim, ve gercekten ayakta duracak halim kalmamisti .. ama cok güzeldi yinede, son dakikaya kadar, gelini cikarana kadar oynadim :)

Öyle iste, cok yogun bir kac günden sonra yine Göttingendeyim, is güc, dersler, ihmal ettigim bir sürü arkadasim oldu bu arada, Gülsen hep aklimdasin, ariycam ariycam, birtürlü bos vaktim olma durumuna erisemedim ..

simdilik söyleyecek fazla bisey kalmadi .. baska bir yazida görüsmek üzere ..

onlar ermis muradina biz cikalim kerevetine, ve darisi bütün bekarlarin basina ..


dermisim :))

Cuma, Nisan 10, 2009

Frohe Ostern, Happy Eastern, Paskalyaniz mubarek ola ..!

Almanya da Paskalya Bayrami dolayisiyla bugün heryer Tatildi, Ilknurun calismasi gerekmedigi icin bugün bulusup, güzel havanin tadini cikarma amacli, kücük sehrimizde kendimizi dondurmaciya ativerdik :) bir kac resim de düstü blogun payina :)




Ilknurun Dondurmasi ..














benim ki :)












Bu ayilar da sehrimizin maskotlari .. niye ayi bilmiyorum :)


ve heryer yumurtalar la süslü, bence cok güzel bir gelenek, cocuklugumdan bu yana cok sevmisimdir Paskalyayi



merkezdeki cesmenin süsü bi ayri güzeldi, günlerdir gözüme takiliyordu, bugün nihayet resmini cekebildim


Belediye binamiz


ben size cevireyim yaziyi : Rudi yeni ve sevgi dolu bir yuva ariyor, 40 € :) biz cok güldük camekanda görünce