Perşembe, Mart 18, 2010

15 derece

yazarken bile inanilmaz geliyor bana, bugün hava sicakligi 15 derece olacak, 3 ay kar kis dan sonra bugün ilk kez Bahar havasini yasayacagiz Göttingen de!
iki gün öncesine kadar, atkisiz, eldivensiz evden cikamazken, bugün kisakollu bir gömlek ile isyerin de oturuyorum ve üsümüyorum, hatta disari ciktigim da ceketimi bile cikardim, inanilmaz gercekten inanilmaz!
Iki gündür gülemiyorum, hapsuramiyorum, öksüremiyorum ... karin kaslarimin agrisindan dik oturmak zorundayim, sebebide spor da üzerime bir güven bir güc gelmesi oldu. Spor salonunda, kondisyonum icin üzerime düsen vazifeyi yerine getirdikten sonra, birazcikta kas calisayim dedim, öyle kendi halimde biseyler yaparken, salonda görevli olan Bayan geldi ve "birazdan Personal Trainer yarim saat Core Kursu verecek, katilmak istersen gel" dedi, Core Kursu da göbek falan calistiran hareketlermis. Neyse, Bayanin gelip bana dogrudan sormasi, herhalde ihtiyacim varki gelip cagiriyor beni diye düsünmeme yol acti.
Bi gazla katildim bende kursa.
Allahim ne hareketlerdi onlar, büyük bir topu aldik, yattik yere, dizlerle topu sikica tutup elimizdeki agirligi topun üzerine koyar gibi yapiyoruz, binevi toplu agirlikli mekik yani. Bu hareketlerden birisiydi sadece, bu tuhaf hareket yaptik ki sormayin, sirt üstü yatip ayaklari topun üzerine uzatip popomuzu havaya kaldiriyoruz, bir bacagi öbür bacagin altina sokup cikariyoruz, benim göt kalmadi yerden, Trainer hadi kaldir diyo, ben kalkmaz bu göt diyom, aramizdaki diyalog bu .. sonucta kaldirdim ama bide gel sor nasil??? anam agladi desem yeridir, simdide göt göbek kaslar sanci icinde kivrandiriyor beni.
Bana iyi bir ders oldu, öyle bilmedigin kursa hazirliksiz katil, olacagi bu dur!
Spordan hevesimi kesemedi ama bu acili ve bir o kadar egitici tecrübe :) Hala devam ediyorum, agrilarima ragmen, herkez diyodu, spora bir alis gitmedigin gün kendini kötü hissedeceksin, severek gideceksin diye de inanmazdim, manyak mi bunlar diye düsünüyodum hep, ama gercekten öyleymis, gidemededigim gün (ki hergün mutlaka bir sekilde gitmeye calisiyorum) kendimi cok kötü hissediyorum, keske gitseydim oluyorum hep, hatta gecen hafta bütün gün ders calistigimda, aksam sekizde dayanamayip cantami alip kostura kostura gitmistim, solugu zor aldim salonda. Ben kendime inanamiyorum, o kadar spor tembeli bir insanken nasil oldu aklim ermiyor, tuhaf, ama kendimi gercekten cok iyi hissediyorum, hem ruhen hemde bedenen.
Yaz i artik iple cekiyorum, acik havuza gidip yüzmek, günesde cimlere yayilip yatmak, günlerin keyfini cikarmak ... bugün günesi görünce anladim kisin cok fazla uzun sürdügünü, atlet giymekten bunaldim, atki artik boynuma fazla geliyor, uzun kollu seyler koluma dolaniyor sanki, corap giymekten biktim, acik ayakkabilar, terlikler giymek istiyorum!
Yaz geldin artik galiba, hos geldin, sakin gitme!

Hiç yorum yok: