Cuma, Mayıs 14, 2010

Kücük Dünya ve büyük Aptal!!

ben ne zaman insanlari tanimaya baslayacagim? bilemiyorum ..

neden herkesin kayitsiz sartsiz iyi oldugunu ve herkesin özünde iyilik yattigini düsünüyorum hep? neden böyle saf, salak ve aptalim ben?
5 yil egitim gören ve Psikolog olma yolunda olan birinin, özellikle yeterince yasam tecrübesi edindikten sonra, insanlari daha iyi tanimasi gerekmiyor mu? ben kendimi anlamiyorum gercekten.

Kisa bir örnek düseyim.
Victoria staj icin baska bir sehire gitti, burda ki evini o arada kiraya verdi. Ben Paskalya da ailemin yanina gittigim de, sinava girmek icin buraya gelecekti, Carola kücük kuzenlerini evinde agirladigi icin, bana Victoria sende kalsa olurmu diye sordu. tabii ki olur dedim, ama ailemin yanindayim, ne zaman geliyor tam olarak, ona göre dönerim ben dedim.
Simdi aslinda evin anahtarini birakip, gelince gelsin yatsin diyebilirim (dünya malina bi bagliligim yok vallahi, her arkadasima gözü kapali herseyimi verir ermanet ederim), ama yapamiyorum cünki Victoria neden se benim evimdeyken her zaman cok daginik davrandigi icin. Ne zaman bana gelse elini tek bir ise atmaz, hergün bir arada olsak bile, misafir gibi davranir, ictigi su bardagina kadar, yedigi zeytinin cekirdegine kadar kaldirmaz koymaz bir yere, yani cok asiri titiz biri degilim, ama gercekten inanilmaz pasakli bazi konularda. Evimde onu yalniz birakirsam, geldigim de ortaligin görüntüsünden dolayi kalpten giderim diye, ona emanet edemedim evimi.
Telefonlastik, gelecegi tarihe göre ailemin ordan dönüs biletimi alicam bende, Carsamba dönüyormus trenle, aksam gar da bulusuruz diye sözlestik. Ben Persembe ailemin yanina gittim, öbür hafta carsambaya kadar kalacaktim, aslinda o hafta komple izinliydim ailemle kalabilmek icin ama arkadas hatrina, carsamba da dönerim önemli degil, yeter ki isi görülsün dedim.

Carsamba oldu ben ailemden ayrildim, ama cok kisa geldi zaman, zaten ayda yilda bi gidiyorum eve, doyamamistim acikcasi, cok üzüldüm ayrilik vakti geldi diye. Trene binerken Victoria ya mesaj attim, ben simdi trene bindim, sen kacta oluyosun Göttingen de, gar da mi beklim seni diye.
Yola ciktim, Gießen de bir aktarma yapiyorum, aileme yakin bir sehir, o an düsündüm, acaba bosverip dönsem mi geri ailemin yanina diye, icim cok buruktu anlatamam o derece de, victoria ya söz verdim, ne bicim bir arkadasim, yari yolda birakamam onu diye kizdim bide kendime.
Aktarma yapacagim tren geldi, ben bindim, yola cikti tren, aradan yarim saat gecti, Victoria dan mesaj geldi, "tatlim, ben sende kalmiycam bugün, Stefan da kalmaya karar verdim, beni bekleme, öptüm"
Tansiyonum bu mesajla aninda bir düsüs yapti ... gözlerim karardi desem yeridir!
Stefan denen sahis, Victoria nin eski erkek arkadasi, eski olmasina ragmen, Victoria hala onunla saglam iletisim icinde, Victoria nin egitim masrafini, ev kirasini arabasini hep o karsiliyor .. neden bilmiyorum .. yada karsiligi nedir hic bilmiyorum, ama herkes kendi hayatindan sorumlu, o yüzden hic bir zaman bu konuyla ilgili birsey sormadim Victoria ya.

yasadigim soku atlatma cabasindaydim, eger bu mesaji bana yarim saat önce atmis olsaydi, Gießen deyken dönerdim yine ailemin yanina ... üstelik ben ona mesaj atip dönüsünü sormasam, kendiliginden bana haber verecegi yok, ailemi onun icin ikinci plana aldigim halde .. arkadas hatri ya.
Trende ben sular seller gibi aglamaya basladim, öyle üzülüp icerledim ki, annemin keske kalsaydin diye üzülmesi, benim aktarma yaparken aklimdan gecenlerden dolayi, cok suclu hissettim kendimi, hüngür hüngür agliyorum tika basa dolu trende, herkes bana dönüp bakiyor, bi taraftan sümügümü cekip yanaklarimdan göz yaslarini siliyorum, sinirlerim cok bozulmustu.

Karsilik verdim mesaja .. dayanamadim cidden, nicin simdi cevap veriyor, niye daha önce söylemedigini, biletimi onun yüzünden bu güne alisimi, cok üzüldügümü falan ...
Cevap yazdi, bilmiyormus onun yüzünden bileti böyle aldigimi, üzgünmüs, gecen hafta Stefan teklif edince hayir diyememis (yani bir haftadir biliyordu bende kalmayacagini ve bana sadece ben mesaj attigim icin haber verme geregi duyuyor!!!) .. zor durumda kalmis, iste arabayi almasi gerekiyormus ya stefan dan, lastikler degisecekmis, stefan sabah yapcakmis bunu, daha iyi olur böyle diye düsünmüs falan falan.

Aptal ya cigdem, iki üc lafa kandi, alttan aldi, iyi dedi, yapacak bisey yok artik, istemeden olmus, bilse böyle yaparmiydi hic, yok canim yapmazdi, arkadasim o benim, aklina gelseydi benim durumum yapmazdi, ama niye aklina gelmedi .. diye düsünmedim degil .. insan düsünmezmi bir saniye bile, eger sorumlulugu varsa baska birine karsi? kim düsünmez peki? bencil bir insan düsünmez bence, o günden sonra Victoria nin bencil olduguna kanaat getirdim, her zaman kendini düsünen, hep kendi cikari icin ugrasan birisi, Stefan olayi da kanitliyor bunu benim gözümde, benim evim deki hareketleri de, o bana geldiginde, ben sürekli hizmet halindeyim, bir kere bile en ufak seye bile yardim etmisligi yok, gercekten yok, arkadasim ama o öyle biri.

ben bu olayi atlattim neyse ki .. ama icimde ki o sucluluk duygusu hala sabit duruyor.

Simdi olaylarin devami .. Victoria nin bu arada beraber oldugu birisi var, yani Stefan disinda diyeyim artik .. bu cocuk yurt disinda yasiyor, victoria da onunla ispanya da tanisti ama cocuk panama da yasiyor, bir ayligina oraya gitti simdi victoria
sali sabahi kalkti ucagi, pazartesi günü inanilmaz yogun bir gündü benim icin, sabah 6 da kalktim, önce meslek okulunda verdigim derse gittim, o gün uzattik dersi, sinavlar sonuclari geldi, ögrencilerim darmadagin di, onlar la ugrasmaktan canim cikti gercekten, arkasindan üniversitede ki isime gittim, aksam is cikisi spora gidecektim, spor salonu bana bir kupon vermisti bir arkadasim hafta ici bir gün boyunca bedava spor yapabilecekti o kuponla, bende Güncele söz vermistim kupon icin.
Victoria bu kuponun haberini almisti, bana telefon acti ve seninle ben gelsem olurmu, (bu arada Victoria zaten göttingen disinda ki bir spor salonunda kurs veriyor, step hocasi gibi bisey, yani zaten sinirsiz spor yapabiliyor orda bedava üstelik), ama yarin ucuyorum, ve bu hafta dogru dürüst egzersiz yapmadim cok makbule gecer olmaz mi falan dedi, bende güncele sorayim o vaz gecerse kupondan gel dedim, güncel de anlayisli madem cok istiyor o gitsin dedi.
Isten sonra bulustuk beraber gittik spora, yolda bana, aksama calisiyorum (yani ders veriyor spor salonunda), isten cikinca sana gelicem saclarimi boyarsin dimi .. dedi. O an beynim durdu, güncelden kuponu aldi, zamanim yok spora gidemiyorum diye, simdi de aksama zaten spora gittigini ögreniyorum ... inanilmaz sinirlendim ...
aslinda bugün ben cok yorgunum, spordan cikip eve gidip uyumak yada en azindan dinlenmek istiyordum dedim (gercekten ne misafir cekecek halim ve sinirim kalmisti söylediklerinden sonra). cok kisa sürer dedi israr etti bende yine evet dedim, hayir deme özürlüyüm ya.

Spor da yarim saat kas calisti gitti, yarim saat icin, günlük kuponu yedi yani, resmen yedi ne diyeyim .. bir insan nasil bu kadar bencil olur??? madem sen kendi spor salonuna gidiyorsun, niye cocuktan israrla kuponu aliyorsun? bencilligin daniskasi degil mi bu???

Eve gittim ben, Victoria Erene, ben aksam cigdeme gidiyorum, sende gel hem vedalasiriz demis, bu da ilginc, bana haber vermeden eve misafir cagiriyor, Eren tabii ki gelsin her zaman, sorun o degil, sorun Victoria nin davranisi ve benim hayatima saygi duymamasi..!

Eren geldi dersten sonra saat dokuzbucuktu, Victoria da o civarda gelecekti bana, saat on oldu hala eser yok ama, sonra telefon acti, tatlim ya bekliyorsun beni ama ben baya gecikicem, istemiyorsun yapma ama gercekten uzun sürmez isim biter bitmez gelirim diye israr etmeye de devam ediyor, ben nasil hayir diyeyim, diyemiyorum iste, dilim kilitleniyor diyemiyorum.

Telefonu kapattim aninda suratim düstü, Eren sordu noldu diye .. bende yukarida yazdiklarimdan baslayarak anlattim olanlari ...
Eren in tepkisi inanilmaz oldu, cok sinirlendi, bagirdi hatta, arada ben, tamam ama son anda belli olduysa stefan da kalmasi yani belki falan diye kekeleyince daha da cok sinirlendi, baslarim ben ona diye bagirdi, bi yanda sen, arkadasi, bi yanda eski sevgilisi, orda karar verecekti, seni niye öyle ortada birakti, seni trende aglattigindan haberi varmi, aileni ne kadar özlediginden haberi var mi onun, nasil kalkiyor vicdani altindan diye .. yeter artik bu ne anlayis sende ki, bu kadar da fazla, bu ne merhamet be, ne izin veriyorsun insanlarin sana böyle davranmasina diye diye kükredi durdu.
zor yatistirdim ereni, ben atlattim bu olayi, büyümesin sende kapat dedim, sadece birine anlatma ihtiyaci duydum hemde inanilmaz, cünkü kendimi cok kötü hissettim.

Eren de benimle ayni düsünceleri paylasiyormus megerse Victoria ile ilgili, o da bencil oldugunu ve hep kendi cikari pesinde oldugunu düsünüyormus.

Gece saat oniki de geldi Victoria, ve ben sustum, bisey demedim, boyadim saclarini.

Kisa bir örnek dedim, uzadi ama en kisa hali bu gercekten, elimden geldigince kisa tutmaya calistim.

Ben kendimi hep güclü, gözü acik, zeki saniyordum. Yillarca yanilmisim, kendimi kandirmisim megerse.

Aslinda kücük bir dünya da yasayan büyük bir aptal oldugumu cok sonra anladim ne yazik ki.
Bu saatten sonra kendimi istesem de degistiremiyorum, hep ayni hatalari yapip neden se beni ayni sekilde kullanmaya calisan insanlar la karsilasiyorum, hayir diyememe özürlüsüyüm, kimsenin bir ricasini geri ceviremiyorum, biri bana kötü davrandiginda yada bariz baskasi yüzünden zor durum da kaldigim da, aslinda bilerek yapmadi, aslinda özünde iyi bir insan, aslinda beni seviyor diye diye kendimi kandiriyorum.
Insanlara hemen güveniyorum, inaniyorum, kimsenin yalan söylemeyecegini düsünüyorum, kimseden kötülük gelmez saniyorum, kim bile isteye baskasina kötülük yapabilir ki? ben yapamiyorum iste, yapamiyorum iste!

Sevgi dilenmek gibi birsey bu belkide, insanlar beni sevsin diye ugrasiyorum ve bu arada zaaflarimdan yararlaniyorlar, iyi niyetimi görüp kötüye kullaniyorlar, anlamiyorum bunu ve anlasam dahi dur diyemiyorum buna, bana böyle davranamazsin diyemiyorum cünkü ben kimseyi kirmak istemiyorum, kiramiyorum, kimse kirilsin istemiyorum, benim elimden kimsenin cani yansin, ah etsin istemiyorum.
Bosuna dememisler, "kisi kendinden bilir isi" diye, herkesi kendimin aynasi saniyorum, felaket burdan doguyor, durdur sonra durdurabilirsen.

Bir insani üzebilmek, benim yüzümden üzüntü duydugunu bilmek kadar kötü birsey yok benim icin, nasil bir merhametse bu bende ki, vicdan azabindan sürünürüm resmen ve bundan dolayi hep ayni hatalari yapiyorum, yufka yüregime söz gecmiyor anam babam, söz gecmiyor iste.

-Kücücük bir dünya nin icinde kaybolmus büyük bir Aptal(im)-

5 yorum:

simyaci dedi ki...

fena bir durumla karşı karşıya kalmışsın..benimde böyle duyarsız anlayışsız arkadaşalrım var.ama tabi insan herşeyi yaşayarak öğreniyor..zaman geçtikçe çevreni daha iyi yönetmeye hayatına kimlei sokacağına daha iyi karar verebiliyorsun..insanları tanıyorsun en azından.evine misafir gibi gelen arkadaşlarım olmadı benim.hepsi canım ciğerim gibidirler.bende kimsenin evinde rahatsızlık çekmem.en azından gittiğim hiç bir evde beni misafir oalrak görmezler.hep aileden biri gibi olmaya çalışırım. vurdumduymaz arkadaşlaın seni hep böyle ağlatacaklarmı acaba..
sen buna izin verdiğin için bunlar başına geliyor.umarım bir gün daha geç olmaz insanalrı tanımak için...

CigDem dedi ki...

elbette ben de istemiyorum arkadaslarimin kendini misafir gibi hissetmesini ama benim iyiligimi bu yönde istismar eden insanlar var .. yani anlatmak istedigim bu .. sevdikleri icin herseyi yapan ve göze alan biri oldugumu anlayinca .. insanlar degisiyor ..

hic bir zaman gec degil dir ama :) ama iste ..

ebru dedi ki...

benim temiz kalpli güzel ablam, cok cirkin bir davranis, sen onu arkadas olarak cok severken..yaptigi davranistan utanmasi lazim.. bence sende artik buna daha fazla izin verme,sinirlarini koy bazi yerlerde..
okuyunca cok duygulandim ve de sinirlendim, simdi senin yaninda olmak isterdim,sana sarilmak ve seni teselli etmek, biraz yanlizligini ve üzgünlügünü
gidermek icin :)
tamam yalniz degilsin, arkadaslarin var seni destekleyen ve senin icin degerli olan, ama olsun yinede..
insaallah, ömrünün devaminda artik böyle bencilce düsünen insanlarla karsilasmazsin.. senin gözyasina kiyamam ben, sen benim icin cok özelsin, bunu belki sana gösteremesemde.. :))

kendine cok iyi bak, seni cok seviyorum ablacim.. :D

CigDem dedi ki...

Ebrum seni cok seviyorum ablacim, sen ne güzel konusan, ne akli basinda bir genc kiz oldun böyle .. artik senin benden degil, benim senden ögrenmeye baslamam gerekiyor sanirim :-)

bosver ... haftaya kaynatiriz bol bol .. dedikodusunu yapariz uzun uzun beraber :) sarmas dolas, öpe koklaya :)

cok seviyorum seni bitanem !

Adsız dedi ki...

Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

Thumbs up, and keep it going!

Cheers
Christian, iwspo.net