Çarşamba, Mayıs 12, 2010

Batman da insanlik dersleri ..

mekân değişikliği .. her derde deva gelir ..

24.Mayis gecesi ucuyoruz, sunun surasinda kaldi bi hafta .. cok seviniyorum .. gercekten cok ama cok ihtiyacim var bu degisiklige!

Aslinda sadece Istanbul u gezme ve Emreyi görme olarak planladigimiz bu haftayi belki son anda yine bir Ankara ziyareti ile daha hareketli bir hale getirebiliriz :)
Muhittin ve Ilknur, Günes le beraber Bayram tatilinde buraya gelecekleri icin, Ankara ya onlari görmeye gitmeme gerek yok bu yil diyerekten, Ankara dan vaz gecmistim, zira bir hafta hem Istanbul hem Ankara cok yorucu olur diye.

Türkiye sinirlari icerisine girmisken, icim de uhde kalan ve yapmak istedigim birsey daha vardi, bize Batman da yardimci olan saygili abiye Kargo ile cam sakizi coban armagani birsey yollamak istemistim. Biz Batman dan ayrilirken vedalasip, tesekkür edememistik, nasil üzülmüstüm anlatamam, Eylül den bu yana aklimdan cikmiyor, en azindan bi tesekkür edebilseydik diye icim icimi yedi durdu.

Dün aksam Hasan a mail atmistim, Hasan Batman da bize inanilmaz sekilde misafirperver davranan ve ayni muhtesemlik te bize yardimci olan arkadasimiz .. ben Dogu gezisi ile ilgili yazilarimda sürekli "yürekten iyi ve karsilik beklemeyen insanlardan" - "koruyucu meleklerden" bahsederken, özellikle Hasan i ve arkadaslarini kastetmistim .. öyle bir agirlandik ve korunduk ki .. anlatamam ya mümkün degil gercekten, hala aklima geldikce büyük bir sevgi ve saygi ile aniyorum hepsini teker teker, ve burdan yineliyorum, sizlere kapim sonuna kadar acik ... ve her zaman basimin üstün de yeriniz hazir ... belki hak ettiginiz sekilde agirlayamam ama elimden geleni yapacagimdan hic süpheniz olmasin ...!

Evet Hasan a mail atmistim, biz geliyoruz, abinin ismini hatirlayamadim, mümkünse sen yardimci ol, ya sona yollayalim Kargo ile sen ver, yada adresini ulastir bana diye .. hemen dün aksam da maili okur okumaz msn de bulustuk ve Hasan in Haziran basina kadar Ankara oldugunu ögrendim! Tabii böyle bir durumda napmali simdi?
Hasan teee Batman dan Ankara ya gelmis, bizde teee Almanya dan Istanbul a .. bir sekilde bu kadar yakina gelmisken görüsmek sart .. valla affedemem kendimi yoksa, bu kadar mesafe de insan görüsemiyor tamam ama, ayni ülke de olup, bu kadar yakinlasip .. bilemem ama bizim oralar da gülerler adama :)
Hasan is icin Ankara da bulunuyormus, bir iki gün Istanbul da da olacakmis, ama galiba biz varmadan önce, eger Istanbul da olmazsa ben Ankara da görüsmeyi ayarlamaya calisacagim .. Carola ya henüz sormadim, ne düsür bilmiyorum ama en az iki gün bile olsa gidip gelmeye deger, Kargo masrafini otobüs biletine yatiririm .. mantikli bence.

Ya valla üzülürüm görüsemezsek, Hasan seni cok seviyoz yaaa :))

Biz Hasan la yillardir falan tanismiyoz, cok kisa bir süre, ama ne uzun ne kisa, insan "insan" olunca, zaman kavrami kalkiyor ortadan.
Batman garina gece indik, Hasan bizi karsiladi, geldi acsinizdir diye önce yemek yedirdi, sonra Batman da ki genclik evinin misafir evi götürdü bizi, üc gece kaldik orda.
Yorucu Suriye macerasindan sonra bize o misafir evi inanilmaz lüks gelmisti, ki zaten lüks tü, cok iyi bir otel den hic bir farki yoktu ve bizden haric hic kimse konaklamiyordu!!
Tertemiz banyolar ve odalar, temiz mis gibi nevresimler, mis gibi yataklar, allam ne uyku cekmistik, nasil yatakta yatmayi özlemisiz kac gün anlatamam ...
Hasan bize kurtarici gibi gelmisti o an :) odalari görünce sevincten sok olmustuk .. burda mi kalicaz diye sormustum, hani olamaz her halde dedim, ve o üc gün biz hep, acaba ne ödememiz gerekecek? acaba ücret ne kadar? ücretli mi? diye düsünüp durduk, aciklayim size: ücret ödemedik .. gayet güzel ve rahat konakladik, cok güvenli, inanilmaz düzenli ve temiz .. muhtesem, harika ötesi ... ya ne desem az kaliyor naaapim bilmiyorum .....

Batman da kaldigimiz süre boyunca Hasan bizimle ilgilendi, yardimci oldu, yanliz birakmadi, iyiligi o kadar cok ki, saymakla bitiremem, Hasan iyi ki varsin ve arkadasimiz olmussun, sana Almanya nin bütün Milka lari, Ritter Sport lari feda olsun!!! (kendisi cukulata hastasi da :))

Batman dan Mardin e gittigimiz de, Otobüs bizi kocaman Apartmanlar arasinda indirmisti, yok dedim burasi Mardin olamaz, ne bu ya .. sok oldum, ben merdivenli eski tas evler beklerken, sifirdan bir kente gelmisiz oysa .. Hasan i aradim, durumu anlattim, biz nerdeyiz neresi burasi napicaz diye .. (Hasan sende olmasan, halimiz harapti vallahi ya).. Hasan tamam panik yapmayin bekleyin dedi kapatti telefonu .. arkasindan aradi ve kuzenime haber verdim, o sizi gelip ordan alacak merak etmeyin, o ilgilenir sizinle dedi, aglamak istedim ya, öyle sevindim ki .. allah binlerce kez razi olsun Hasan yahu!
Sonra Hasan in kuzeni geldi, aldi bizi (öyle sansliyiz ki anlatamam ... gercekten), görmek istedigimiz Manastir vardi, oraya götürdü, aracsiz gidemezmisiz megerse, kuzen sayesinde görebildik Manastiri, arkasindan Kasimiye medresesini gezdirdi bize, arkasindan Mardini, yemek falan derken bizim yine yola cikmamiz gerekti, son dogu duragi Diyarbakir a.
Dolmus a bindirdi bizi kuzen, yine kavga kiyamet ücret ödendi, artik agzimi acmaya bile korkuyordum bu konuda, cünkü azar isitiyordum her defasinda, sanki cok kötü birsey söylemis gibi, insanlar bunu tamamen asagilanma ve küfür gibi algiliyodu, bu yüzden ceneme hakim olup oturuyordum hemen, bu konuda öncesinde yaptik tartismalardan boyumun ölcüsünü alarak.
Kuzen de tembihledi soföre, "kizlar sag salim Diyarbakira varacak yoksa tek muhattabim sensin" diye .. vaaay dedim, ne karizma ama yaa :))
daha anlatacak o kadar sey var ki ...

Simdi size bahsettigim abi ile ilgili bir olayi anlatim, neden bu kadar icime dert oldugunu anlarsiniz ..

Batman dan Hasankeyfe gitmek üzere sabahin erken saatin de dolmusa binecektik, ama dolmus duragi nerede bilmiyorduk, Hasan da bir gece önceden o Abiye "abi kizlar sana emanet, sen onlari götür bindir dolmus a " diye tembih etmisti.
Sabah saat 6da hemen kalktik hazirlandik, kostuk indik Misafir evinin avlusuna, abi bizi bekliyodu bile, orada hem güvenlik görevlisi, hemde baska bir is de daha calisiyor, aile gecindirmek kolay degil tabi ki. Bizi aldi kostura kostura pesinden Batman da zig zag cizerek Dolmus duragina kosuyoruz, atom karinca gibi de bi hiz var yani abi de :)
Duraga vardik, bizi Hasankeyfe götürecek Dolmus a vakit varmis daha, oturduk bi yere, her yer kapali daha, bizim karnimiz fena guruldamaya basladi, bi gece önce de bisey yememistik, gece cips yemistik yatakta acliktan uyuyamadigimiz icin.
Carola ile yutkuna yutkuna birbirimize bakip durduk, Abi anladi bizim o halimizden :) sordu kahvalti yaptiniz mi diye, vallahi dedim, cok erken ciktik ya, hemen indik seni bekletmeyelim diye, bisey yiyemedik (istesek yiycek bisey de yoktu gerci bizde), bekleyin dedi, viiiiiiz atom karinca gibi gitti, eli kolu dolu geri geldi, pogacalar, simitler, acmalar, allaaaaaaaaah benim mide de davul zurna Bayram havasi caliyor, o nefis, firindan taze ve sicak genel mamüller Halaya duracak midem de birazdan diye ic geciriyom :)) Carola desen ayni sekilde, agzinin sulari akiyor, aslan abi gitti bide cay cekti bize ücümüz beraber kahvalti yaptik ..

oooo hayatimin en güzel ve keyifli kahvaltisiydi :))) Abi ile yaptigimiz sohbet inanilmaz hos tu, Batman da gecen gencligi, yaptigi haylazliklar, ailesi, cocuklari, esi ..

Abi aciklama yapmisti firindan gelince bide, "aslinda yolda soracaktim bi yerde bisey yiyin öyle gidelim diye, ama beni tanimiyorsunuz, belki cekinirsiniz belki de yanlis anlarsiniz diye utandim, soramadim" .. anam anam varya, dedim olamaz, ne kadar saygili bi insan, inanamadim nu kadar düsünce ve itina, ne insanlarimiz varmis bizim ...

Dolmus gelince, abi bizi bindirdi, ücreti kavga kiyamet ödedi, bide tembihledi soföre, "bunlar benim bacilarim, gözün gibi bakacaksin karismam" diye.

Ve o abi ile vedalasmadan ve tesekkür bile edemeden ayrilmak zorunda kaldik Batman dan.

Icimde kaldi ve gercekten cok isteyerek ve icimden gelerek ufak birsey bizden hatira olsun istiyorum, önümüzde ki tatil de tek firsat bunun icin, o yüzden Ankara ya yol göründü sanirim.

Son olarak bir kez daha Dogu ya deginmek istiyorum, ben hayatimda gercekten böyle insanlar görmedim hic, bu kadar sicak, dürüst, iyi niyetli, misafirperver, alcakgönüllü ve tertemiz cidden piril piril insanlar .. Heryerden korkabilirsiniz ama Dogudan asla, bunu tekrar tekrar söyleme geregi duyuyorum, ön yargilari kirmazsak bu önyargilar bizi kendi icimizde bitirir ve böler buna izin vermeyelim, o insanlar bizden ve bizim parcamiz, biz sadece hep beraber bir anlam kazaniriz.

Ben Dogu yu cok sevdimi, mutlaka herkes bi kere gidip, gezip görmeli!!!!


not: bu gezi anilarini devam ettirmeli sanirim, bu sekilde bende unutmaktan kurtulurum .. ve okuyup hatirladikca yad ederim ..

Hiç yorum yok: