Çarşamba, Eylül 21, 2011

Almanlar ve kurallari

Ya bazen anlayamiyorum gercekten, neden bu kadar kuralci olurlar, neden hic bi kurali birazcik bile esnetmezler, hakikaten kurallar yüzünden halden anlamaz bi haldeler.

Konu bisikletim. Apartmanin koridoruna park ediyorum, koridor kocamaaaaan ve cok genis, katta ki herkes bisikletini park etse, yine kimseyi rahatsiz etmez, öyle genis yani düsünün. Kis kapida, disarda birakinca, gelecek yaz'a bisikletin hali nolur bilemiyorum?! Gecen ay, Apartman görevlisi bisikletlerin sepetine bi yazi birakmis, koridorlar park alani degildir, ya bisikletleri buradan götürün yada biz imha ederiz diye. Yaziyi ilk gördügümde pek sallamadim acikcasi, bir hafta sonra tekrar ayni yazidan buldum sepette, tamam dedim, cikarayim bisikleti, havada cok kötü degil, kis gelene kadar idare ederim bi sekilde. 
Bodrum katinda bisikletleri park etmek icin bi oda var ama yer yok, o kadar dolu ki, yer bulsam bile, ardindan bisikleti bi daha cikaramam, cünkü direk ulasimi baska bisikletler engeller, o kadar dolu yani. Bisikletimi sadece 1 gece disarda biraktim, ertesi gün hem zil'i hem de ayakta durmasi gereken icin bi seysi varya hani, altta oluyor, onu acinca bisiklet destek alip ayakta duruyo (türkcesi nedir o zimbirtinin hic bilmiyorum), herneyse, hem zil hem o zimbirti yoktu artik. Allahtan sepeti vidalamistimda, sepet yerinde duruyordu, daha önce iki kez sepetim calinmisti. 
Baktim disarda olmiycak, iki gün daha biraksam bisikletin iskeleti kalacak sadece, geri getirdim bisikleti koridora. Bu sabah tekrar bisikletin sepetinde yazi buldum ...napicami bilemedim, simdilik Balkona aldim bisikleti, umarim görevli buna bari ses cikarmaz, bisikleti disarda soyup sogana ceviriyorlar diyorum, adam anlamiyor, bisikletsiz bi hayat düsünemiyorum acikcasi, ise gidip gelebilmem icin tek aracim.
Gecen hafta tekeri inmisti, komsum sagolsun, yamadi ve yeniden sisirdi, üc gündür de zinciri düsüp duruyor, bugün Burak tamir edecekti ama gerekli edevat olmadigindan yapamadi, artik umarim yarin Carola dan gerekli mazlemeleri getirip tamirat isini halledicez.

Iste öyle bi Bisikleti park etme sorunsali var elimizde. Ilerleyen günlerde ne olacak merakla bekliyorum. Bi arkadasim degisik renklerde boya alip bisikleti karman corman boyamami önerdi, böylece uzaktan dahi eski bir bisiklet görüntüsü verir ve kimse biseyini calmaya kalkmaz diyor. 

Öyle yapmayi düsünüyor, suan favori renklerim pembe ve yesil :) belki mor'u da alabilirim icine, üc renge boyasam diyorum, kis'a renkli bir giris yapsam :) 

Bu yilin basindan beri para biriktirmeye calisiyorum, ek islerde kazandigim her kurusu kenara koyuyorum, gelecek yil basinda uzun bir tatil yapabilmek icin. Ne kadar biriktirmeyi basarabilirim bilmiyorum ama ucak bileti cikar diye umuyorum :) babam da destek cikar belki belli mi olur, Diploma hedaaayesi babinda :)) bu yil üniversite de ki son dönemim, o yüzden bu son dönem istedigim sekilde dag tepe gezebilme sansimi son kez kullanmak istiyorum, daha sonra yeni bir sehir, yeni bir düzen, ne zaman tatil yapabilecegim belli olmadigi icin, bu dönem son firsat .. 

Diplomami alir almaz sirt cantami alip yola cikmak istiyorum! Görmek istedigim ülkeler Amerika ve Avustralya, sehirler ise, New York, Chicago, New Orleans, Boston ve Philadelphia. Avustralya da da ne kadar gezebilirsem artik, Suriye de yaptigim gibi Backpacking yapmayi düsünüyorum, o yüzden gercekten her kurusu kenara koyuyorum, param bitene kadar gezmek niyetim :) simdiden rota cikarmaya basladim, ne kadar hayalini kurarsam, o kadar cok gercekleseceginden eminim. Bu güne kadar hayalini kurdugum ve gercekten istedigim herseyi yapabildim, bu sefer de kendimden eminim :) 

olacak olacak :))

Bu arada, 1 ekimden itibaren Fransizca kursuna basliyorum, hayalini kurdugum is hayati icin gerekli bir adim .. insallah hersey cok güzel olacak .. Hayal kurabildiginiz sürece herseyi basarabilirsiniz, buna gercekten inaniyorum. Hayalini kurdugum hersey oldu bu güne kadar.
Hayatin, siz ondan güzel seyler istediginiz sürece, size o istediklerinizi vereceginden eminim. Yeter ki hayata olan inancinizi kaybetmeyin.

Bisiklet park etme sorunsalini da bi sekilde cözecegimden eminim :)

Cido öper sizi ;-)

4 yorum:

Rosetta dedi ki...

umarım herşey istediğin gibi olur..Bisiklet almayı planlıyorum bende..Bisiklet gibisi yok..

ÇiğDem dedi ki...

tesekkür ederim, umarim herkes icin öyle olur :))
Türkiyede mi kullanacaksin Bisikleti? bu mümkün mü? gerci Izmir de bisiklet kullanan bi arkadasim var ama istanbulda bu intihar gibi bisey olur sanirim :) Almanlar kuralci ama herkesin Trafik kurallarina uymasi da güzel bisey, can sagligi icin vazgecilemez bi ayrinti :)

Sevgiler ..

Rosetta dedi ki...

Bende izmir'de yaşıyorum ve evet istanbul'da mümkün değil..Kordon boyunda bisiklet sürmek mümkün oluyor uzun bir hat hem doğal yaşam parkımıza giden yolda sadece bisiklet yolu bile var..Benim iki bisikletim vardı biri ablamdan kalma ama birini babam vermiş diğerini de sizin muhabbet gibi apartmandan çaldılar ..Ön lastiği bırakmış en azından :)

ÇiğDem dedi ki...

cok insafli bi hirsizmis o yahu :) hatira diye bide ön lastigi birakmis :) umarim yeni bi bisiklete kavusursun yakinda, kis gelmeden en azindan :)