Cuma, Eylül 30, 2011

An apple a day, keeps the doctor away

Mis gibi elma topladik gecen hafta, gecen günler icinde iki kere elmali tart yaptik ve hala bir sürü elmamiz var :)
Kampüsün agaclari cok bereketli cikti, hayatimda yedigim en lezzetli elmalardan diyebilirim, neredeyse organik denebilir, nede olsa evimin önünde, gözümün önünde yetisiyorlar :) 


Agacta ki kisi komsum, o elmalari indirme, bizde toplama ve tart yapmakla ugrastik :) 
Agactan elmayi taze taze koparip yemek o kadar hosuna gitti ki, inmedi baya bi süre, öyle oturdu agacin tepesinde, fazlasiyla eglenceli bi gündü diyebilirim :)


Bu fotoyu da apartmanin hemen arkasinda cektim, bi anne ördek calilarin icine yuva yapmis, micinik üc tane de civcivi ile yaylana yaylana kampüsün orta yerinde geziye cikmisti :)


bu da yeni dönemlerin "Orientation Week" inden bi kare :)  bilmem ne kadar belli oluyor fotoda ama, ögrenci adaylari donlarina kadar soyunmuslar, amac nedir bilmiyorum, ilk kez bu dönem böyle bisey gördüm, kiyafetlerini yanyana serit halinde yere sermislerdi, kendileri de yariciplak yerde yatiyorlardi, dedigim gibi hic bir fikrim yok amac nedir :) 
ilginc oldugu asikar ama :)



Sali günü harika gecen bi sinavim oldu, cok sükür araliksiz ders calismanin mükafatini cok iyi derecelerle aliyorum. 
Hem okumak hemde calismak cok zordu, simdi neredeyse Diplomami almak üzere olduguma inanamiyorum. Yillardir iki ise gidip gelip kosturuyor ve arada kalan zamanda derslere girip, geceleri sinavlarima calisip, bogazimdan biriktirip kenara koydugum iki üc kurusla da dünyayi görmeye calistim, yok yok hic lüks tatil falan degil, param bitene kadar ve yollarin götürdügü kadar. 
Simdi bütün bunlarin yakinda gececek olacagina, 5 yildir yasadigim bu hayatin artik degisecegine inanamiyorum. 

Gercekten cooook garip duygular icindeyim. Bu aksam Carola ile gecmis sinavi kutlamak icin uzun zamandir yapmadigimiz birsey yapip, disarida yemek yedik. Normalde cok asiri önemli ve özel bir durum olmadigi sürece benim yapmadigim birsey, cünkü iki isde de calisiyor olsam, üniversite harci, kira, saglik sigortasi vs, bunlari ödedikten sonra aylik cok fazla birsey kalmiyor elime, ve disarda yemege cikmak benim icin hala lüks birsey, yani özel durumlar icin sakli :) Bu aksam öyle özel di iste benim icin, beraber güzel bir mekanda, hic bir sikintiyi düsünmeden zaman gecirdik ve gecen son 5 seneyi konustuk.

Benim icin cok zordu yeniden okumaya baslamak. Daha önce "sadece" kuaför olarak meslek egitimi görmüstüm, aslinda cok sevdigim bir meslek ve halen bazi aylar, evde sac kestigim icin gecinebiliyorum ancak, ama belirli bir süre sonra bana artik cok yavan gelmeye baslayan bir meslek oldu. Insanin kendi gelistirmesi icin hic birsey engel olmamali bence, yas'i ve maddi olanaklari da engel olarak görmemeli, ki insan gercekten istiyorsa, yapamayacagi birsey yoktur. Bence herkes icten istedigi sürece herseyi yapabilir.

Hep böyle düsündüm ve o sekilde hareket ettim. Kuaförlükte ustalik almak icin okula gittim, iki sürdü, aksam okulunda aldim diplomayi, bu benim icin iki yil boyunca tüm gün full calismak ve aksamlari ve haftasonlari okula gitmek anlamina geldi. Iki yil böyle gecti ömründen, ardindan bu kadarini yapmisken devam edeyim dedim, üniversitede okumak icin tekrar okula gidip diploma aldim ve meslek okulu ögretmenligini okudum. Suan iki isimden birisi de bu, meslek okulunda haftanin iki gününü derse giriyor, ve bu cok ama cok sevdigim bir meslegim.
Daha sonra, bu kadarini yapabiliyorsam, daha fazlasini da yapabilirim dedim ve psikoloji okumak icin Üniversite basvurularinda bulundum, Göttingen den direk kabul aldim, hic beklemiyordum acikcasi, simdi cogunlukta herkes benim daha önce kuaförlük yapmis oldugum icin lise diplomasi ortalamamin kötü oldugunu düsünüyor ama degil, kuaförlerle ilgili genelde bi önyargi var, cok zekali olmadiklarina dair, bu önyargiyi insanlar kirabise iyi olur bence :) benim not ortalamam cok yüksekti, 1,3 le almistim diplomami, bu da zaten direk kabul almami sagladi.

Ve bu sehire geldim, ve bir sürü yeni insanla tanistim ve matematikle ve istatistikle tanistim ve hayatim karardi :) bi ara sirf istatistigi kafam basmiyor diye acaba biraksam mi üniversiteyi, acaba cok mu fazla uctum, belki bölümü bitiremem diye kaygiya düstüm, ama o zaman da istiyorsam yapabilirim dedim, ve yaptim, istatistigi de gectim, geri kalan bütün baska sinavlari da, cok istedim ve yaptim.

Gercekten zordu, yeniden ögrenmem, ve daha önce hic duymadigim o kadar cok yeni bilgiyle karsilastim ki, inanilmaz caresiz hissettim kendimi bazi zamanlar. Ama o da gecti iste.

Insan birsey basindayken, karsisinda ki seyler ona dag gibi geliyor, sanki o dag'i hic asamayacakmis gibi hissediyor kendini, ama sonra bi bakmissin, o dag'i da asmissin, baska daglari da asmissin, ve daha ne daglar olursa olsun, bir kere basardiysan, bir daha basarabilecegin demektir.

Hic bir dag gözünüzü korkutmasin, insan neler yapmiyor ki, bir dag'i asamasin?

Cok iyi bir cocuk psikologu olmak istiyordum, ve bir an bile bu hayalimden vaz gecmedim.

Hayallerinizden vazgecmeyin, cido öper sizi ;)

7 yorum:

Rosetta dedi ki...

Şuan bu yazıyı yazdın ve bu kız kararından vazgeçmemeye karar verdi kimya okuyorum ama aslında hukuk okumak yegane hayalim okulda çalışmak için başvuru yaptım umarım kabul olur..Umarım hukuk okuyabilirim..Eğer kazanırsam ilk buraya yazacağım çünkü yazını okumadan önce bunun bir hayal olduğunu düşünmüştüm..Şimdi ise olabilir evet yapabilirim diyorum..

ÇiğDem dedi ki...

Klise bir laf olcak belki ama, gercekten istiyorsan, yaparsin :) sen Hukuk oku, Master yapmaya da yurt disina cikarsin, tercihen almanya :) cok iyi hukuk master programlari var :)

Rosetta dedi ki...

Buna gülebilirsin ama ben hep tanrıdan işaret bekleyenlerdendim..Bunu işaret saydım sanırım...iyi fikir almancam yok ama :(

ÇiğDem dedi ki...

Isaret bekleyen mutlaka bir isaret görecektir :) sevindim buna :)) Almanca hic sorun degil, cidden ;) türkiyede bir kurs yaparsin sonra burada hazirlik okursun üniversiteye baslamadan :)
Önemli olan bi yerden baslamak :) gerisi kendiliginden geliyor zaten ..

Rosetta dedi ki...

Dur bakalım okuldaki iş benim olursa parayı biriktirip önce ingilizce sonrada almancayı halledebilirim..Belki akrabalarla konuşup pratik bile yapabilirim.. :)

ÇiğDem dedi ki...

al iste planlar yapilmaya baslandi bilenee :)) hem yabanci dil ögrenmeyi sevdigin icin senden üstün performans bekliyorum artik :) hergün almca bi kelime falan istermisim artik ;)

Rosetta dedi ki...

:) Sanırım bu istek işime yarayabilir ..