Çarşamba, Eylül 14, 2011

Öğrenci işi #1 "asma yapraginda deniz salmonu"

Baligi afiyetle yedik, ve tahmin ettigimden cok cok cok daha lezzetli oldu!
Kullandigim Balik türü Seelachs, türkcesi Deniz Salmonu olarak geciyor, yanlis bilmiyorsam, yanlissa eger, lütfen biri düzeltsin, bende türkcesini ögreneyim bu sayede.

Hangi blogta görmüstüm bilmiyorum ama bir kac yil oluyor ve yemek bloglarindan birinde, Baligin mangalda yanmamasi icin, asma yapragina sarildigini görmüstüm ve bundan esinlenip aslinda yapragi da yenilebilen bir tarif olsa, ne güzel olurdu diye düsünmüstüm. Bunun nedeni de, otobur olup, asma yapragini daldan koparip bile yiyebilen biri olmamdir :) daha önce bir kere denemistim tarifi ve domates karisimina yag katmamistim, balik cok kuru ve lezzetsiz oldu, daha sonra bir kere de zeytin yag ile denedim, ve cok sevmistim ama bu sefer en uygun ölcüleri buldugumu düsünüyorum, cünki hakikaten cok lezzetliydi (sürekli tekrar ediyorum kendimi .. :)) )

Tarifi kendim uydurdugum icin, göz karari ölcüler verebiliyorum ancak, ama ögrenci mutfaginda bile yapilabilen, cok fazla mutfak tecrübesi gerektirmeyen, herkesin 10 dakika icinde hazirlayabilecegi enfes bir balik yemegi, ötesi yok gercekten :) yanina Bulgur Pilavi harika ötesi yakisiyor!


Malzemeler -3 kisilik-
3 deniz salmonu filetosu
4 domates
filetolari sarabilecek miktarda asma yapragi, miktari yapraklarin büyüklügüne bagli
tuz / karabiber / kekik 
bir cay bardagi zeytin yagi
1 limonun suyu

  • Baliklari yikayin ve bolca limonlayin
  • tuzlayin ve karabiberden damak zevkinize göre dilediginiz miktarda kullanin
  • bi yandan domatesleri küp seklinde dograyin, (almanya da konserve küp domates de harika oluyor bu tarifte, illa taze olmasina gerek yok, nede olsa, Domatesle etin kilosu esit olan bir ülkede yasiyoruz, kutu domates daha ucuz oluyor, domatesleri yemek yaparken kullanmaktansa, taze yemek daha mantikli)

  • dogradiginiz Domateslere kekik, tuz, karabiber ve zeytin yagini ekleyin
  • folyonun üzerine asma yapragi yayin, zeminin kapanacagi sekilde yanyana dizin, baliklari icine tamamen sarabilecek sekilde olacak
  • ilk olarak domates karisimindan iki kasik yayin
  • üzerine ikiye böldügünüz filetoyu yerlestirin ve tekrar iki kasik domates karisimindan en üste koyun
  • yanlardaki asma yapraklarini baligin üstünü kapatacak sekilde sikica sarin, eger yandan katladiginiz yapraklar kapatmayacak olursa, en son koydugunuz iki kasik domatesten sonra, asma yapragiyla kapataip yanlarini üste katlayabilirsiniz, böylede tamamen kapanip sarilabiliyor
  • asma yapragini sikica sardiktan sonra, folyoya sarin baligi, siki paket haline getirin ve bicakla üstüne iki tane ince delik acin
  • hazirladiginiz paketleri, 30 dakika firina verin, ben öyle yapiyorum ama mangalda yada tavada yada tost makinasinda bile piser baliklar, eger firininiz yoksa, tost makinasinda yapmak cok kolay oluyor ve ayni lezzeti veriyor, dikkat etmeniz gereken tek nokta, tost makinasi kullanirken, üstüne bicakla delik acmamaniz, yoksa piserken fazla sivi birakip tost makinanizi feci bir duruma sokabilir :) isiya göre en fazla 30 dakika da pisiyor baliklar, daha uzun süre pisirmeye gerek yok
Bu baliga en cok yakisan Bulgur pilavi (ben tereyagli ve salcali yaptim ve sadece tuz ve karabiber kattim), ama olmasa bile olur, kendi basina bile inanilmaz lezzetli! Asma yapraginin kendi eksisi ve aromasi ile acayip bi tad cikiyor ortaya, inanilmaz bir lezzet, ilk bakista yabanci gelebilir size ama mutlaka denemeniz gerekiyor, söz veriyorum cok hosunuza gidecek :) yemegi hazirlamak icin mutfakta gecirdigim süre en fazla 15 dakika falandi, sonra zaten kendi kendine pisiyor ama tad ve görüntü olarak sanki saatlerce ugrasmissiniz gibi görünüyor :)

denemek isteyenlere simdiden afiyet olsun :)