Perşembe, Eylül 15, 2011

Öğrenci işi #2 "Birsen'in islak kek'i"

Birsen'in islak Kek'i

Simdi bu kek'in ismi niye Birsen'in islak keki, bilmek isteyenler icin acikliyorum :) Bu tarifi Ankara da Ilknur dan almistim ve Ilknur bana tarifi verirken, Birsen isminde ki arkadasinin sürekli bu keki yaptigini ve her zaman süper sonuc veren bir tarif oldugunu söylemisti, defterine de tarifi Birsen den aldigi icin, Birsenin keki diye yazmis zamaninda, bende baska uygun isim bulamadigimdan ayni sekilde kendi tarif defterime de "Birsen'in islak kek'i" diye yazmistim, öyle kaldi. Tarifi artik kime versem ismini bu sekilde veriyorum :) Sizin icinde öyle olursa sevinirim :))

Tarif de bazi degisiklikler yaptim, cikolata tadinin yogun olmasini cok sevdigim icin, genel olarak kakao miktarini yükselttim, tarifin aslinda sadece 4 yemek kasigi kakao diyordu fakat öyle bir kere denedim ve bana cok yavan geldi, daha cok Brownie gibi olsun istiyordum ve o yüzden basta 8 kasiga yükselttim ve hamuruna da kakao kattim, ve süper oldu bence. Kakaonun sekersiz olmasi tercihimdir, böyle kek daha serin ve sekersiz oluyor.

Yaptigim ikinci degisiklik, sivi miktarini yükseltmem oldu, tarifin aslinda, sadece basta ayrilan 1 su bardagi süt-seker-kakao karisimi kullaniliyordu, bana göre cok az, islak kek gibi olmuyordu sanki, bu yüzden 2,5 (hatta 3 su bardagi da olabilir) Su bardagi süt daha ekledim ve arti olakar bu karisimi isitip icinde Bitter cikolata erittim, malum cikolata tadi yogun ve Brownie gibi olmasi icin. Bir kere bu sekilde deneyin, iddia ediyorum islak kek'i artik hep böyle yapacaksiniz! Sivi cok fazla gelmezmi diye endiselenmeyin, daha sonra firinda siviyi cekmesini sagladiginiz icin hic ama hic fazla gelmiyor, kek tamamen emiyor ve nemli ve yumusacik ve cikolatasi yogun harika bisey cikiyor ortaya.

En son olarak ücüncü degisiklik, yag miktarini azalttim! Tarifin aslinda 1 Su bardagi sivi yag diyordu, ben bunu yarim bardaga indirdim, tamamen yeterli emin olun! yoksa yagdan civiklasmis ve yapis yapis bir hamur oluyor, cok fazla yagli kekleri tercih etmiyorum ben, deneyin göreceksiniz farki.

Degisiklikler bu kadar, "ay ne kek yapsam kabarmiyor" - "lezzetli kek yapamiyorum" - "cok kuru oluyor" vs. tarzi seyler söylendiyseniz daha önce, bu tarif tam size göre!
Bu tarifi herkesin yapabilecegini bildigim icin "Ögrenci isi" serisine aldim, daha önce hic bir sekilde ne kek ne pasta vs. yapmis ögrenci arkadaslarim var, hatta yapamayacagini düsündükleri icin denemediklerini biliyorum, ve bu tarif kendi kekinizi yapmaya baslamak icin en uygun tarif, ne yaparsaniz yapin fakat tarife uydugunuz sürece hayatta kötü sonuc almayacaksiniz!

Tarifin en güzel yönü, daha büyük veya daha cok kek olsun istiyorsaniz, kullandiginiz Su bardaginin boyunu ona göre secin ve geri kalan malzemelerde hic bir degisiklik yapmaniz gerekmiyor, ne yumurtayi cogaltmaniz gerekiyor ne yagi vs.

Ögrenci isi tarifi cünki sadece anne evinde güzel kek yiyebiliyorum diye hayiflanmamali hic kimse :)

Malzemeler:
2 Su bardagi Süt
2 Su bardagi Seker
8 yemek kasigi kakao

ek olarak 2,5 Su bardagi Süt ve bir paket Bitter cikolata
  • malzemeleri karistirin ve bu malzemeden bir Su bardagi kadarini alin ve (geri kalan kisim hamur icin gerekli) ek olarak 2,5 Su bardagi sütü ekleyip isitin ve isittiginiz bu karisimda Bitter cikolatayi eritin, homojen bir cikolata sosu elde etmeniz gerekiyor
Hamuru icin:
3 yumurta
1 paket Vanilya
5 yemek kasigi kakao
2 paket Kabartma tozu
yarim Su bardagi sivi yag
Sivi bir kek hamuru elde edebileceginiz miktarda aldigi kadar un (yaklasik 2,5 Su bardagi oluyor genelde) 
  • arta kalan süt-seker-kakao karisimina yumurtayi, sivi yagi, vanilyayi ve kakao ekleyin ve cirpin 
  • unu ve kabartma tozunu karistirin ve karisima ekleyin (kabartma tozunu herzaman önce unla karistirip öyle ekleyin sivi karisima, o zaman kekiniz daha güzel kabariyor)
  • güzel bir kek hamuru elde ettiginizde, önceden yagladiginiz tepsiye (Borcam olabilir) dökün ve 175 derece de kabarana kadar pisirin
  • Kek'i firindan cikarip dilediginiz bicimde kesin ve bütün sosu, her yerine gelecek sekilde üzerine dökün
  • keki tekrar, kapattiginiz fakat hala sicak olan firina verin, 5-10 dakika kadar sicak firinda bekletin, siviyi daha güzel cekiyor ve Brownie tarzi bi islaklik olusuyor
  • ne kadar süre pismesi sizin firiniza bagli, galiba 45 dakika falan sürdü bende, baya kabaracak ve tabi cig kalmayacak, arada bir Kürdani kekin ortasina batirip test edebilirisiniz pisip pismedigini

Bu aksam arkadaslarima "Birsen'in islak Kek'ini" bu sekilde sundum, Vanilyali Dondurma ve Amarena Visneleri ile, tadina ne doyum oluyor ne insan bikiyor, yok böyle bisey :) Baliktan sonra müthis bi tatli oldu ve herkesin yüzüne kocamaaaan bir gülümseme yerlestiren bir islak kek sunumu oldu :)











 Kekimizin Tepside ki hali buydu :)








Cido öper sizi ;-)

Hiç yorum yok: