Pazartesi, Eylül 12, 2011

oldu da bitti masallah ..

cok ugrastim, bi kac deneme gerekti, parmagimi yaktim ama sonunda oldu :)

bi kac tarifi denedikten sonra, kendi tarifimi gelistirdim ve hakikaten cifte kavrulmus lokum tadinda bir lokum cikti ortaya!

-degistirilmis- lokum tarifim:
7 su bardagi  seker, bunun yarim kilosu esmer seker olacak
6 su bardagi su
1 cay kasigi krem tartar (Weinsteinsäure, almanya da eczanede satiliyor)
6 yemek kasigi nisasta (tepeleme olacak ve nisastanin yarisi kullanmadan önce ya tavada yada firinda kavrulacak, ama un helvasi gibe esmer olmayacak, hafif rengi degissin yetiyor)
1 su bardagi kavrulmus ve hafif dövülmüs findik
2 su bardagi pudra seker + 2 su bardagi nisasta



Benim tarifimde ki degisiklik, krem tartar miktarini düsük tutmus olmam, internette ki tariflerde bi kahve kasigi diyor, öyle kullaninca, lokum mayhos bir tad aliyor ve hic lezzetli olmuyor, bir cay kasigi tamamen yeterli.
Nisastanin yarisini kavurdum, bu da, lokumun o cifte kavrulmus tadini almasini sagladi, ayrica esmer seker de, rengini koyulasmasini ve karamel tadini almasini sagladi.
Ilk önce sekerle suyu kaynatiyorsunuz, kaynayinca bi kenarda nisastayi krem tartar ve birazcik suyla ezip, karistirarak serbete döküyorsunuz, ardindan ocagin altini kisip, yaklasik ikibucuk saat kaynatiyorsunuz, kaynadikca koyulasiyor lokumun kivami ve sonunda sakiz ve agda arasi bi kivam olusuyor, bu kivam olustuktan sonra, hafif dövülmüs findiklari ekledim ve bu karisimi firin kagidi serdigim bir tepsiye yaydim.
Bütün tariflerde bir gece bekletin diyordu ama ben biraz tez canli oldugum icin, yaklasik 3 saat basinda bekledikten sonra, dayanamayip kesmeye basladim :) bunu en iyi, nisasta serptiginiz bir tepside yapabilirsiniz, lokum sürekli bicaga yapisiyor, o yüzden baya uzun süren ve kuvvet gerektiren bir ugras :) kücük kücük karelere kesip, pudra sekeri ve nisasta karisiminda harmanliyorsunuz ve bu karisimin icinde bir gece mutlaka bekletmeniz gerekiyor, yoksa  lokum kurumuyor ve sürekli nemleniyor, nisasta oranini bu yüzden yüksek tuttum, normalde 2 su bardagi nisasta fazla gibi gelebilir ama nisasta miktari yüksek olunca nemlenmiyor lokum, yoksa bekledikce birbirine yapisiyor.

Ben kendim lokumu tattim ve gercekten misir carsisinda aldigim cifte kavrulmus lokumun tadinda, kendim bile ayni tadi basarabilmis olmama sasiriyorum :) ama gercekten cok ugrastim, ve istedigim gibi bir lokum yapana kadar, yaklasik 4 kilo sekeri heba ettim, ilk denenememde ki karisimi saatlerce kaynatmama ragmen bir türlü koyulasip sakiz kivamini almadi, ondan sonra  ki denememi uzun kaynatayim derken yakip kömürlestirdim, bide tadina bakayim derken, parmagimi daldirdim ve karisimin inanilmaz sicak oldugunu tahmin edemedim :) sag elimin serce parmaginda devasa bi kabarik var suan :) ama lokumun sonunda iyi olmus olmasi telafi ediyor sanki :)

evet mutfak konusunda azimliyim, kimsenin benimle yarisamayacagini düsünüyorum :) yani tanidigim kimsenin :) yoksa tabi ki bütün ustalara karsi saygim sonsuz :)

Sizde evde lokum yapmayi deneyecek olursaniz, mutlaka tecrübelerinizi bekliyorum, her yenilige acigim, farkli tarifleriniz varsa cok sevinirim, ki bende evde deneyeyim, yeni yeni seyler ögreneyim :)

Hiç yorum yok: