Pazartesi, Ekim 03, 2011

Ansizin dönen yaz ve keyfi cikarilan tatil

3 ekim Dogu ve Bati Almanyanin birlesmesi anisina Almanya genelinde Tatildir.  

Genelde böyle cumaya yada pazartesiye denk geldiginde tadina doyum olmuyor. Sanki iki Pazar günü arka arkaya denk gelmis gibi hani :))

Gece saat kurmadan yatmak, sabah calar saatin sesiyle uyanmamak, bence lüks budur iste. 

Haftasonu birden uzuyor iste böyle ne güzel :) 1989 da Berlin duvarini acmislardi ve bir yil gibi resmi bir sürecten sonra dogu tekrar bati almanyayla birlesti. Birlesmese daha mi iyidi diye sorarsaniz, genelde bütün almanlar, birlesimden önce daha iyidi der. 

Yapilan arastirmalar da bunu gösteriyor, Almanlar genel olarak cok memnun degiller bu birlesimden.



Simdi uzun uzun laf anlatmiycam bu konu ile ilgili, aslinda aklima eski almanyayla ilgili ve birden dogu almanlarin bati almanyaya gelisiyle ilgili bir sürü anim var, cocuklugumda cok ilginc seyler yasamistim, ama baska zamana sakliyorum simdilik :) bu ülkede dogup büyüyünce insanin anlatabilecegi cok seyler birikiyor, belki birgün cocuklarima "eski Almanya da ..." diye baslayan hikayeler anlatacagim, kim bilir :) 

Ama bu ülkenin bir parcasi olmayi seviyorum, burada gecirdigim ve gecirmekte oldugum hayati ve herseyi seviyorum, Almanlarla ilgili kötü birsey söylendiginde bazen üzerime bile aliniyorum, ilginc ama gercek ama bende bu ülkeye aitim, bir yanim öyle, bu da bir gercek. 

Hayatimin hic bir aninda yabanci düsmanligi yasamadim, hani olsa bile, bir iki insanin yüzsüzlügünü bir halka mal etmek cok sacma. 



Bazi Türk arkadaslarim hosuma gitmeyen tavirlarda ve söylemlerde bulunuyor almanlara karsi, o zaman, sizi burada yasamaya kimse zorlamiyor, madem öyle gidin Türkiye de yasayin, niye buradasiniz hala dedigimde, pisip kaliyorlar. 


 




Bu kadar rahat olduklari  bir yeri birakacak kadar aptal degiller ama almanlara saymadik laf da birakmiyorlar, sanki Türkler olarak cok daha farkliyiz. Kendi ülkemizde kendi insanimiza yaptiklarimiz bini asmis, ama hala baska insanlarin kusurlarinda gözümüz. 

Almanlar hakkinda herkes birsey söyleyebilir ama benim diyebilecegim seyler, insana deger vermeleri, saygili olmalari ve gercekten dürüst olmalidir. Hayatimda yedigim bütün kaziklari türklerden yedim. 

Ne ironi ama.

Neyse, uzun bir haftasonu gecirdik ve birden yaz döndü geri, mangali attik Balkona, sucuklar köfteler, közde kahveler caylar, sehirde cok güzel bir Park var, Cheltenham Park, bir günde piknige gittik, frizbeeli falan, yanimizda tavlalar vs. :)) yani gercekten ilk kez bu haftasonu yazi yasadik, yarindan itibaren hava bozacakmis ama olsun, bu hafta sonu bol bol günesin tadini cikarip fotograf cekebildim :)








Bu günlük bu kadar! Hepinize cok güzel baslayan bir hafta dilerim ..

2 yorum:

Rosetta dedi ki...

süper :)

servis dedi ki...

Bloğunuzu yakından takip ediyoruz. Yapmış olduğunuz paylaşımlar ilgimizi çekiyor. Meme küçültme çözümleri için bize ulaşabilirsiniz.