Pazar, Ekim 16, 2011

Öğrenci işi #5 "elmali Puding"


Ögrenci isi serisine bu gün ayak üstü uydurdugum bir tarifle devam edicem.
Iki hafta önce Carola rahatsiz oldugu icin, Güncel ve ben, ona sürpriz yapmak istedik ve evinde yemek hazirladik o evde yokken. Benim evde daha bir sürü elma vardi, onlardan bi poset aldik yanimiza, annemin her yil kendi elleriyle yaptigi ev tarhanasindan aldik yanimiza bide, tuttuk marketin yolunu.

Market alisverisi rahat 45 dakika sürdü, cünki neler alacagimiza bi türlü karar veremedik, sonunda nihayet tavuk gögsü, mantar, kirmizi biber, krema, yogurt ve salatalik, vanilyali puding ve süt alabildik. Evde de tarhana corbasi, mantarli biberli kremali tavuk gögsü ve cacik yaptik. 

Tatli olarakta getirdigimiz elmalari soyduk, dogradik ve tarcinla, limonla ve birazcik sekerle tencerede kavurduk. Iyice ezilmeden ocaktan aldik ve kaselere dagittik. Sonra pakette yazildigi gibi pudingi hazirladik, pakette yarim litre süt diyor ama yarim liter degil de 750ml kullaninca bence daha güzel oluyor puding, daha krema tarzi oluyor, ben öyle daha cok seviyorum, iyice donmuyor ozaman.

Pudingi elmalarin üzerine döktük, hatta biraz elma kenara koyarsaniz, kat kat da yapabilirsiniz, daha hos bir görüntü oluyor, özellikle kaseler camdan ise. Bir kat elma bir kat puding cok güzel oluyor. 
Daha sonra üzerine tarcin serpebilirsiniz yada bisküvi ile süsleyebilirsiniz, ikisi de cok güzel uyuyor tatliya.

Ayni tatliyi bugün tekrar yaptim cünki fotosunu cekememistim o gün :)

Carola icin cok güzel bir sürpriz oldu, anneside geldi, hep beraber cok eglenceli bir aksam yemegi gecirmistik. Tatliyi yapacak olursaniz, eminim cok memnun kalacaksiniz, yalanci elmali tart gibi bisey oldu diyebilirim :)

Simdiden afiyet seker olsun!

Hiç yorum yok: