Cumartesi, Kasım 05, 2011

Oktay Usta, sen çok yaşa ..

Eveeet ... Oktay Ustanin Sekerpare tarifini denedim ve ziyadesiyle memnunum!

Malzemeler:

  • 500 gr. un
  • 200 gr. Tereyag
  • 200 gr. Pudra sekeri
  • 4 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardagi toz findik ici
Serbeti:
  • 3 su bardagi seker
  • 4 su bardagi su
  • yarim limon suyu

  • Ilk öne serbet icin malzemeleri bir tencereye koyun kaynasin, kaynayinca limonu ekleyin, biraz daha kaynadiktan sonra ilimaya birakin
  • Tereyagini mikserle cirpip yumusak kivama getiriyorsunuz
  • sonra pudra sekerini ekleyip cirpmaya devam ediyorsunuz
  • ardindan teker teker yurmurtalari kiriyorsun, hepsini birden kirmayin, sirayla kirin ve cirpin, ve tekrar kirin tekrar cirpin
  • Un, Kabartma tozunu, findik icini karistirin ve azar azar ekleyerek cirpmaya devam edin ve böylece yavas yavas hamuru kivama getirin, unun hepsini birden katmayin, aynen yumurtada ki gibi, azar azar cirparak ekleyin, böylece hamurun kivami tam oluyor, katilasmiyor
  • hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparin, yuvarlayin ve tepsiye dizin, üzerine hafif bastirin ve findik ici, ceviz, fistik vs ortasina yerlestirin, ve baya sikica bastirin ki, firindan ciktiktan sonra üzerinden düsmesin findiklar, cünkü bende öyle oldu ilk tepsi :)
  • 160 derecede, üzeri kizarana kadar pisirin
  • firindan cikan sicak Sekerparelerin üzerine iliyan Serbetten gezdirin
  • Serbeti hemen cekiyor icine, Sekerparenin kivamini biliyorsunuz sanirim, yani o kivama gelecek kadar Serbet gezdirin üstünde
Serbet size belki biraz cok sulu gelebilir, ama gercekten tam oluyor, Baklava serbeti gibi olmiycak, zaten Hamurun icinde Pudra seker oldugu icin, tad olarak Serbet tam yerinde oluyor!

Mutlaka denemenizi tavsiye ederim, cok kolay oldu, ben zorlanacagimi düsünmüstüm, bir tanesi bile catlamadi piserken, anladim ki, ne kadar kücük alirsanin bezeleri, o kadar catlama riski azalmis olur!

Tadini sorarsaniz, enfes :))) gercekten öyle, kendim yaptim diye söylemiyorum :)

Ve tekrar mutlu Bayramlar ..

2 yorum:

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Ben minik oğlum için sütlaç yaptım bu bayram...Ama bayılırım şekerpareye ..
ellerine sağlık , afiyet bal şeker olsun..
iyi bayramlar

ÇiğDem dedi ki...

Sütlac'a Bayilirim :) sizlere de afiyet olsun, mutlu bir Bayram olmasi dilegiyle ..