Pazar, Temmuz 24, 2011

gereksiz bir Hadise

Günlerdir magazini mesgul eden bir konuya bende sessiz kalmak istemiyorum.

Basliktan da anlasilabildigi gibi, konu Hadise. Twitterin türkce olmasiyla beraber, Erol Köse de Twitter kullanicisi oldu, yani benim tahminim Erol Kösenin türkce Twitterin sunulmasiyla gelmesi, cünkü daha önce ne Erol Köse tweeti ne de Dedikodusu duyulmustu.
Bu da kafamda, Erol Köse nin ingilizcesi yok mu acaba? bu yüzden mi twitterin Türkce olmasini bekledi? eger öyleyse, kiniyorum. Erol Köse, Hadise ye, obez ve Star olan fit olmak zorunda diyen bir insanken, kendisi o kadar Dünya adami gibi görünmeye calisip, dünyanin her yaninda baglantisi varmis gibi görünmeye calisirken, ingilizce bilmemesi olmamis. Harbi baska bir aciklama gelmiyor aklima, Twittere gec gelmesini gerektirecek.

Neyse, konu Erol Köse nin Twittera geldigi günden beri saga sola laf sokmasi ve racon kesmesi, (evet Twitter artik racon kesilen bir yer oldu) korkunc seyler yaziyor. Sanki agzinin ayari yokmus gibi, ona buna laflar, Dedikodular. Bu durumdan sikayetciyim ama ayni zamanda takipte ediyorum yazdiklarini, öyle de tuhaf bir durum.

Erol Köse bu yil orucu full tutacakmis, merak ediyorum, bu kadar insanlarla ugrastiktan, insanlari kücük düsürdükten sonra, o tuttugu orucun neye faydasi olacak?

Hadise ye Twitter da yazdiklari yetmezmis gibi, canli konuk oldugu Programda Obez oldugunu iddia edip, bir de o sekilde rencide etmeye calismasi. Erol Kösenin psikolojisini cidden cok merak ediyorum, nasil bir kafa, bu sekilde isler?

Altta Hadisenin Altin Kelebek ödül töreninde ki sahne Performansini görebileceksiniz. Bir Konsept hazirladigi ortada, konsepte göre hareket ediyor, cok iyi olmusmu? belki degil ama bu yüzden, ona suratsiz ve miminkleri insanlari korkutup kacirtti gibi seyler söylemek ne kadar dogru? Hadise ye yapilanlari dogru bulmuyorum, bir sanatci sürekli göz önünde evet ama, bu kadar rencide edilmemeli. Buna tamamen karsiyim.
Acikcasi simdi ki hali ile daha önce ki hali arasinda büyük bir fark göremiyorum, birisi Erol Köse ye Obezite nin ne oldugunu ve ciddi bir hastalik oldugunu anlatsin lütfen. Doktor ünvanina sahip olmak, ayni zamanda tam tesekkülü Doktor olmak anlamina gelmez. Umuyorum ki, birisi Erol Kösenin vinnn baglantisini keser, yada ne bilim internet kablosunu calar da, bizlerde onun hergün Internette kustuklarindan kurtuluruz, insallah.




Erol Köse den sonra, Hadisenin üzerine gitmeyen kalmadi .. insan insana yapmaz bu yapilanlari .. ne kadar iki yüzlü bir milletiz ..
Elmahaber de cikan yaziyi burdan okuyabilirsiniz


Buda Erol Kösenin "Obez Hadisenin drami" basligi ile Twitter da sürekli yayinladi Hadise fotosu. Normal bir insan istedigi gibi hareket edip istedigi herseyi yaparken, göz önünde olunca, mahreminiz diye bisey kalmiyor, yazik cok yazik.



Insallah birisi Erol Köseyi durdurur, sanal alemin foseptik cukuru gibi bisey adam, ki en son konusmasi gereken kisidir kanimca.

Cuma, Temmuz 15, 2011

peach melba receli

Bir cok arkadasimin Peach Melba recelinin tarifini rica ettiginden, herkese tek tek mail atmaktansa buraya yazi düsmek cok daha mantikli geldi.


Gülo'm ve kiziyla gecen Pazar topladigimiz Frambuazlardan yaptigimiz recelin tarifi


Gerekli malzemeler:
1kg Frambuaz
0,5kg kabuklari soyulmus seftali
2 lim'in suyu
1 Paket 3:1 recel sekeri (Gelierzucker, fotoda görünen
Sekerden olmasi gerekiyor)



-Frambuazlari tüm birakin
-Seftaliyi minik minik dograyin
-Lim suyunu ve Sekeri hazirladiginiz meyvayla karistirin
-Frambuazlari yikamamaya calisirsaniz cok daha iyi sonuc alacakasiniz, yoksa cok sulaniyor, taze toplanmis Frambuazin genelde yikanmasina gerek olmuyor zaten

-karisimi bir gece bekletin, sabah tekrar karistirin ve kaymaya birakin
-kaynadiktan sonra, isiyi hafif kisarak 5 dakika kaynatin
-Recel kavanozlarini kaynayan suda sterilize edin ve ardindan kaynattiginiz receli paylastirin ve sikica kapagini kapadiktan sonra ters cevirin
-15 dakka sonra, 1-2 yil saklayabileceginiz recel hazir olacak

Tadi gercekten müthis, eger cok eksi sevmiyorsaniz, sadece bir Lim suyuda kullanabilirsiniz, biz eksili sevdigimiz icin 2 Lim'i kullandik.
Bu arada bu tarifi bir kac kere deneyip kendim bu sekle getirdim, belki benzer bir Tarif vardir Internette ama ben tamamen deneme yanilma yöntemi ile gelistirdim, bi nevi Cigdem usulü yani :)

Eger denerseniz, hepinize simdiden Afiyet seker olsun, harika Pazar kahvaltilariniz olsun!

13 insan + 13 anne + 13 baba + 13 kardeş + 13 eş + 13 sevgili + 13 bebek = çok kişi öldük

13 Cenaze kalkiyor bugün. 

Hala idrak edemiyorum. BDP'nin meclise girmesinden sonra artik, bir daha sehit haberleri, catisma haberleri, ölüm haberleri almayiz diye düsünüyordum. Ne geregi vardi? 13 gencecik, hayatinin baharinda olan fidanlari niye topraga vermeliyiz simdi? ne icin? Bir avuc Toprak bu aciyi dindirebilir mi? 

Hala idrak edemiyorum.

Bir tarafta Kürtlere düsman olan arkadaslarim var. Onlar da öfkelerini bu sekilde yasiyor, öfkelenmemiz gereken Kürt kardeslerimiz degil, bizi birbirimize düsürenler. Kopmamasi gereken bir bütünüz, bizi koparmaya, düsman etmeye calisanlara dogru yöneltmemiz gerekiyor öfkemizi, birbirimizi yok ederek hic birsey elde edemeyiz.

BDP'mi yoksa PKK'mi yoksa AKP'mi, kimin nerede nasil parmagi varsa bu islerde, artik yeter, iki tarafta da yeterince Can kaybi yasandi, artik ne Mehmetcikler ölsün, nede köyde ki anneler öfkeyle dolan cocuklarini daglara evlatlik versin. Yeter artik.

Tahammülüm kalmadi benim artik. Gündem de Sehit ve catisma haberleri istemiyorum, ücüncü dünya ülkesi degiliz biz, bambaska yerlerde olmaliydik millet olarak.

Basimiz sag olsun .. kac kere öldük, kac kere ölüyoruz, kirdirmasinlar artik bizi birbirimize ..

13 insan + 13 anne + 13 baba + 13 kardeş + 13 eş + 13 sevgili + 13 bebek = çok kişi öldük

Çarşamba, Temmuz 13, 2011

Kuzumla Haftasonu ..

Haftasonu gülo'm ve kizi bendeydiler .. sahane bi üc gün gecirdik beraber .. cok cabuk gecti ama .. minik kuzum ücbucuk yasinda simdi ve inanilmaz seker inanilmaz tatli bi cocuk .. ne desem az kaliyor, böyle zorla kendini sevdiriyor, insan kendini zor tutuyor onu öpücüge bogmamak icin :)
Gülom la 22 yildir arkadasiz, 89'da ayni okula baslamamizla baslamisti arkadasligimiz ve 22 yil icinde neler yasadik ve hayatimizda neler degistir ama dostlugumuz hep ayni derinlikte devam etti .. bazen bir yil hic görüsmedigimiz oldu, bu sefer de sanirim 1-2 yildir görüsmemistik ama hissi olarak sanki daha dün görmüstük birbirimizi .. hic bir zaman bir soguluk olmuyor, en son nerede kaldiysak oradan devam ediyoruz sanki araya hic zaman ve mesafeler girmemis gibi .. 
Dolu dolu gecen bi haftasonundan kareler :) Frambuaz toplamaya gittik Pazar günü ve o frambuazlar suan Seftali-Frambuaz receli olarak kisin tüketilmek üzere beklemeye basladilar :)



 oy benim kuzumun minik ellerinde nasil da lezzetli duruyor Frambuazlar :)



cokta sirin cokta seker cokta biricik 
poz verir benim minik kuzum ..


Hava süperdi, mis gibi fotolar cekebildim :)
cok sükür Canon'um tamir den döndü ve
yeniden süper fotolar cekmeye cikabiliyorum :)
seviyorum bu hobimi :))

 oy oy oy kuzuma yaaaa ... kesfe cikmis kücük bir survivor gibi sanki, cilek tarlasinda cilekler kalmis mi diye arayisa cikti :)

 mis gibi Frambuaz-Seftali-Lim recelimiz!

seni öpücüge bogasim geliyor minik findik kurdum benim .. teyzesinin bitanesi, pamuk prensesim o benim! seni simdiden cok ama cok ama cok özledim, kokusuna kurban oldugum!


Gülo'm seni cok seviyorum, minik kuzunuda kendi kuzum, kendi canimmis gibi seviyorum. Allah aramizda ki bagi her daim böyle derin, böyle sevgi dolu ve böyle her seye dayanir kilsin. Cano'n.

Salı, Temmuz 12, 2011

-dont forget Srebrenica- 11.07.1995

Bu Katliami unutmayin ve unutturmayin ...

Müslüman olduklari icin degil, insan olduklari icin unutulmamasi gerekiyor ..

Dininden bagimsiz, insana karsi yapilan her tür zalimlige karsi olmamiz gerekmez mi??? Din dil irk ayirmadan, yahudi, ermeni, sirp, hirvat vs. vs. demeden .. kategorilere ayirmadan, sadece ama sadece insan oldugu icin, allahin yarattigi bir varlik oldugu icin, insana karsi yapilan her zulme her zalimlige bas kaldirmamiz gerekmiyor mu? allahin yarattigi bir varliga nasil zulüm edebilir, yine allahin yarattigi baska bir varlik ???

kimse unutmasin ve unutturmasin .. unutan ve anmayan bizden degildir ..

Bizden degildir derken .. 'insan degildir' kastim .. sifatsiz herhangi birseydir ..

Pazar, Temmuz 03, 2011

google+

aslinda Kemal Sunal dan sonra baska bir yazi girmeyecektim ama, bugün google+ profilimi actim ve düzenledim, ve gercekten memnun kaldim, Facebook son nefeslerini veriyor sanki bence :) 

Henüz google+'i deneme sansina vasil olamayanlara sunu diyebilirim, sabredin birazcik, eminim yakinda herkese acik olacak cünkü gercekten kullanimi kolay ve herkese hitap edebilecek yapida ve güvenlilik kipleri gercekten süper, o bakimdan face ile arasinda daglar var ..

Simdilik deneme lüksüne erismis bir azinligin icinde, henüz bu kadar sakin olmasinin tadini cikarayim .. dermisim :))

Cocuklugumun bas Kahramani, nurlar icinde yat Kemal Sunal

Temmuz aramizdan göcüp gidenleri anarak gececek sanki :( 


Rahmetli Kemal Sunalin ölüm yildönümü bugün .. nurlar icinde yatsin .. ben onun ve hababam sinifinin yüzünden hep Türkiye de ögrenci olmak istemisimdir, icimde ki türkiye özlemi onun filmlerini izlerken doruga varmisttir hep .. Türk olmak Kemal Sunal'i izlemekti sanki birazcik benim icin .. her film repligini ezbere biliyorum diyebilirim, cünkü zamaninda basak secenegimiz yoktu, ayda yilda Türk Export'una (Akman Exporttu diye bizim yasadigimiz sehirdekinin adi) gelen Türk filmlerini kiralardi babam, onlarin evde kopyasini cekerdi bizim icin, ve artik her haftasonu biz o kopyalanmis filmi izlerdik ablamla, baska türkce izleyecek birsey olmadigi icin .. zor zamanlardi, Almanya da türk olmak, ve kültürüne sahip cikip büyümeye calismak.

Zor ama birazda güzel, herseyin degeri farkliyid, türkiyedekilere normal gelen seyler bizler icin cok özeldi, Hababam sinifi bir masal gibiydi bizim icin, izler izler tekrar izlerdik, sanki bir masali defalarca dinler gibi, ve ana karakterimiz Kemal Sunal di .. o benim icin Türkiyeydi, türk olmakti, türkiye de okumak istegimin sebebiydi, ülkemde liseli olmama sebep olan kisiydi .. 

Nurlar ve isiklar icinde yatsin

Cumartesi, Temmuz 02, 2011

2 Temmuz sivas katliami - unutan ve anmayan bizden degildir ..

Ne aci bir tarih .. bu gün hepimizin ayibi .. Türkiye tarihinde yasanmis aci olaylardan birisi .. ne yazik ki birisi demek zorunda kaliyorum cünkü tarihimizde bir den fazla böyle aci ile anilan günler var. 

Belki sadece bilincaltimin sonucunda olan birseydir ama, bu günü anmayan ve unutan kisilerin duyarsiz olduklarini, duyarsiz olmakla birlikte, bu yapilani anlayisla karsiladiklarini düsünüyorum. Yakanlardan daha farksiz göremiyorum onlari. Böyle düsünmemeye calisiyorum ama kendime mani olamiyorum, bir insan nasil olur böyle bir günde, 33 insanin atesler icinde cigliklar icinde canini vermis oldugu bir günde, bir tek kelime bile söyleme geregi duymaz? Hayvanlar dan ne farkimiz kalir??

Hayatinin baharinda, daha gencecik insanlar, tekbir getiren yobazlarin onlari hayvan gibi otele sürmeleri ve oteli atese vermeleri sonucunda hayatini kaybetti.

Bu olaylara sessiz kalanlara ne diyebilirim daha? ne diyebiliriz daha?

Olanlari unutarak ve bu günü sacma sapan bir sürü seye ayirip bir kere bile canini kaybedenleri anmayarak geciren herkesi kiniyorum! Bu sekilde davranarak bu ayibi daha da tasinmaz hale getiriyorlar .. daha da suclu oluyorlar ..






Onlar canlarini, halaylar esliginde gittikleri Pir Sultan Abdal Senliklerine, Sivas'ta biraktilar:




 


 


nurlar ve isiklar icinde yatsinlar .. allah ailelerine sonsuz sabirlar versin her daim ..

Cuma, Temmuz 01, 2011

bu gece Göttingen'de "nacht der Kulturen" gecesi, ama ne yazik ki yagmurdan kapi önüne adim atilamiyor suan ! Bir sürü Konser ve kültürel etkinlik maalesef suya düstü.
Yarin aksam kaldigim yurdun yaz eglencesi var, ve yarinda hava hem soguk hemde yagmurlu olacakmis .. cok eglenceli olmayabilir bu yüzden. Ama bu keyfimi yinede bozmuyor cünkü yarin Carola Göttingen'e dönmüs oluyor!! Staj'i bitti ve artik yine burda olacak! nasil seviniyorum anlatamam :)
Bunun yani sira, yarin Victoria erkek arkadasiyla beraber buraya geliyor, Pazar gününe kadar kalacaklar, birazcik üniversite döneminin ilk yillari gibi olacakmis gibi geliyor bana, yine ücümüz bir arada olacagiz, uzun zamandir ücümüz bir arada olamamistik, icim de ki sevinci anlatmam mümkün degil!!

Yarin aksam topluca benim balkonda mangal yapacagiz, mangali yakma görevini Güncel simdiden üstlendi galiba :) istemeye istemeye, Emre, Burak, kizlar ve ardindan hep beraber yaz eglencesine katilacagiz, icabinda sabaha kadar :) bana alkol hala yasak ama bu eglenmeme hicte mani degil .. tam tersine, neredeyse 10 aydir alkol kullanmadim ve kendimi cok iyi hissediyorum, gercekten insan kendini yeniliyor biraz, hem daha saglikli hem zihinsel olarak daha dinc oluyor insan. Bisey daha farkettim, alkol hakikaten kilo aldiriyormus :) alkol almamanin olumlu bir yan etkisi diyelim buna :) onun disinda gercekten iyiyim suan .. düzenli kan tahlillerim yapiliyor, bu durumumun hep kontrol altinda olmasini ve sagligimin hep daha iyiye gitmesine sagliyor, hani bi sekilde hakkimda bunu illa merak eden birileri vardir belki diye yazayim dedim, cok iyiyim ben valla :))

Cok mutluyum, hayat eski halini alacak, belki o yüzden biraz, belkide cok sevdigim arkadasim artik yeniden yanimda olacak diye .. hayat güzel be .. hersey yolunda .. :)) isteyen didissin dursun, hic umrumda degil .. hic ..

Evet kesinlikle, kisi nereye gitmek istedigini biliyorsa, dünya hakikaten bir yana cekiliyormus ..

ben geliyorum .. :)
gün gecmiyor ki sacma sapan bir haber almayayim .. bunda da vardir bir hayir diyerek ilahi adalete siginiyorum ..